Pages

Thursday, August 2, 2012

Terjemah Tulisan Rumi Kepada Jawi

Bagi yang ingin menterjemahkan tulisan rumi kepada jawi boleh check kat ejawi.net. Kat sini pelbagai jenis pilihan ada. Sebagai contoh perisian yang dibangunkan oleh Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) @TERUJA (TranslitERasi RUmi JAwi).

Inilah contohnya. So apa lagi kalau lain kalau ada masalah untuk terjemahkan rumi kepada jawi boleh check di ejawi.net. Selamat mencuba.

9 comments:

Errah said...

saya selalu guna ni kalau ajar adik kerja sekolah...lama sgt xmenulis jawai kdg2 da lupa nak mngeja..lagi 1 jawi skrg pun dah byk upgrade

nur said...

oh bagus le ada ni..

HeNRieTTa JoSe said...

bestnye...rietta xbrp pndai....bkeh la dijadikan bantuan...trima ksih share info yea....t

Nurul Akmal said...

menarik.. Pasni bol eh cuba..

eynda said...

Baru tahu ada kemudahan macam ni :-)

eelobor said...

Insya Allah....skill menulis jawi & arab masih ingat lagi kut

hazman aka species1980 said...

hurmm... suatu yang boleh dipromosikan lagi... untuk terus hidupkan tulisan jawi

Myvitrd said...

wah sangat bagus ni.. serius baru aku tahu hari ni

icee-yah said...

new info:-)tq