Pages

Sunday, August 12, 2012

Raya Rumah Husband or Wife?

Tertarik dengan entri di blog migorengpedas mengenai "Balik Kampung Oh! Balik Kampung", ianya membincangkan mengenai situasi mengenai balik kampung, pemilihan nak balik rumah siapa masa raya nanti.

Mesti ada yang bertanya, tahun ni balik raya mana, rumah sebelah hubby or wiffy? Jom kita tengok cara untuk menentukan rumah mana kena balik dulu:
  • Ikut keputusan suami: Jenis suami yang veto so tiap-tiap tahun asyik rumah lelaki aja, habis tu rumah pompuan bila nak balik? Nak nangis le macam ni kan
  • Ikut keputusan isteri: Yang ni ada juga ke? Entahlah maybe ramai juga kot, mesti ada sebab-sebab tersendiri.
  • Main ooo-soom: Yang macam ni kiranya ikut nasib le.
  • Sistem giliran: Ikut turn le, tahun ni suami then tahun depan isteri le.
  • Raya kat rumah masing-masing: Pi le balik kampung masing-masing, jadi macam orang bujang pula. Habis tu anak nak pi kampung mana?
  • Raya rumah sendiri. Tak payah balik kampung le: Hmmmm, senang kat tak pening kepala.
Nak tahu lebih lanjut boleh baca kat blog migorengpedas at "Balik Kampung Oh! Balik Kampung".

5 comments:

eelobor said...

mentang2 la bro dekat jer kan? hihihihi

nur said...

mende macam ni pun boleh jadi isu kan.. kena bertolak ansur gitu..

vidalsisah said...

terasa klakar pulak baca entri kali ni...tersengih2 sorang2 :)

Errah said...

nasib ma abah duk 1 kg je xyah pening nk blik mna..drg lak ygdtg umah dlu..hehe..tp tringin gk nk de prsaan blik kg

Zura said...

nasib masih bujang lg...