Pages

Tuesday, September 13, 2011

LRT Buat Hal Lagi @Berhenti Kat Stesen Damai: 13 September 2011

Perkhidmatan LRT untuk pagi ini @13 September 2011 tergendala. Entah apa masalahnya, secara senang "masalah teknikal". Semua penumpang kena turun kat LRT stesen Damai. Memang beratus-ratus orang maybe sampai seribu orang terkandas kat stesen ini.

Semua nak cepat untuk ke pejabat tapi nampak gayanya mereka nak tak nak lambat ke tempat kerja. Sepatutnya guna perkhidmatan awam dapat menjimatkan masa dapat mengelakkan kesesakan jalan raya tapi sebaliknya untuk hari ini.

Tak tahu berapa lama masa akan diambil untuk memperbaiki benda alah ni. Kalau tak silap ini kali pertama, biasanya train tu bergerak juga dengan slow tapi yang ni stop tengah jalan.

Sepatutnya ada shuttle bas tapi tunggu punya tunggu tak kelihatan. Nak naik teksi pun tak ada, kalau ada pun, tengoklah orang yang menunggu. Di harap pihak berkenaan @MY Rapid dapat memperbaiki perkhidmatan ini di masa hadapan. Apasal le benda ini berlaku kat stesen Damai. Dahlah tu banyak jalan di Kuala Lumpur ditutup hari ini sampai Jumaat, kalau tak silap sehingga kul 11.00 pagi. Nak tahu pasal penutupan boleh call Polis Trafik Kuala Lumpur @03-20719999.

By the way, update oleh MYRapidKL @twitter mengenai masalah yang dihadapi oleh pengguna LRT yang terpaksa berhenti dan keluar di stesen Damai hari ini. Rupa-rupanya masalah teknikal dalam terowong.
Link

9 comments:

Suliana said...

o patut la.. staf saya pun masuk lambat, tren problm katanya..

Fiza Rahman said...

Sabar jer lah. Dulu masa gi keja naik KOMUTER selalu problem, delay berjam jam.

Mak lagenda said...

ingat nak ccepat, tp nampaknya makin lembat la plak..

velasrizal said...

huh mmg sakit hati dgn service rapid kl ni

Unknown said...

tren laju dah jadi tak laju lak ...

apa nak buat...malang tak berbau..

sya dah setahun tak naik lrt ni..huhu

Anonymous said...

Mana boleh sabar. Servis dibayar dahulu. Refund pun tak dapat, pengumuman pun tak terperinci. Biarlah lrt hari ni dapat sumpahan beratus2 pengguna yang lambat kerja. Kalau tak boleh bagi servis 100% jangan minta bayar 100%

sal ya said...

memang kalau naik lrt org sentiasa penuh. tp saya tak merasa lagi tren tu ada prob. cuma kesian kat pregnants mothers yg kdg2 kena berhimpit dgn org ramai. sampai menjerit dia bagitau yang dia pregnant.

sahromnasrudin said...

tak pernah lalui kejadian mcm nie..maklumla, duk kampong huhuhhh

Geng Borak said...

Adooooiiii... sangkut pulak.. tapi LRT ni ok lagi laa dari komuter.. huhuhuu