Pages

Thursday, September 22, 2011

Mudah Juga Guna Penyepit Bungkusan IKEA

Pernah tak mengalami situasi nak mengikat bungkusan tetapi tak ada pengikat getah ataupun benda alah tu bila diikat putus le pula. Sekarang masalah dapat diatasi dengan penyepit bungkusan yang boleh didapati di IKEA.

Actually penyepit ni harganya RM10, banyak juga kalau tak silap lebih daripada 30 penyepit. Ianya pelbagai warna dan saiz.


Senang aja buka penyepit tu pas tu kepit le kat bungkusan yang kita buka tetapi tidak habis lagi yakni nak disimpan.

Hasilnya macam ni le, tak perlu disimpan dalam balang dan senang untuk kita buka. I am sure ramai yang pernah juga benda alah ni, apa pandangan semua?

14 comments:

Anne said...

Amat mudah kan..tk perlu simpan dlm bekas, jimat ruang

eelobor said...

tak masuk angin ker?

MiYOKO SuKi said...

bile dtg US ni, br tau pasal bnda nii...so, guna jugak laa...sbb kt sini mmg susah nk jmpa getah...

Nazz@Purple said...

cosway pun ade gak penyepit ni..tp tak tau la lagi murah tau lagi mahal

Awan Fantasia said...

mereka semakin kreatif..perlu dicontohi oleh ramai usahawan melayu..

Untuk Blogger/FB:
[Klik Sini]Lebih Gempak Dari Nuffnang [Dibayar Dalam USD]

Hime said...

betul2..sng, jimat bekas xpyh bsuh byk2.ngee

rasp said...

simple & usefull...

amirah said...

dah lama guna dah bro nik..kepit makanan Ahmad kalo dia x habis makan..tp takdela beli kat ikea..murah je...huhuhu

fiza said...

Dah lama pakai sepit nih, memang senang. Tak yah nak ikat² dgn getah lagi.

mamaNoriz said...

memanggggg sgt mudah dan selesa...

actually bukan ikea je, dah byk lagi jenama lain... cosway pun ada ;)

hazman aka species1980 said...

sempoi la ... penyepit yang amat stylo laaa

lagenda said...

klu kat IKEA,mmg mcm2 brg yg praktikal ada!

Save Budget said...

Cool idea...

Si budak Aboi said...

menarik nie!