Pages

Thursday, February 3, 2011

Sudah Letak Penama KWSP Ke?

Bagi yang sudah bekerja dan mempunyai caruman kat Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), jangan lupa letak penama. Benda ni sangat penting, maklumlah kalau apa-apa yang buruk terjadi kepada kita senang le sikit.

Tak susah, pergi kat mana-mana cawangan KWSP dan isi borang dan sertakan salinan kad pengenalan kita, proses tu tak sampai pun 10 minit dan lebih kurang dalam masa seminggu dapatlah surat pengesahan from KWSP mengenai perkara ini. Dulu dah buat penama, sekarang ini ada pertukaran sedikit.

Ingat tu kena update jika ada apa-apa perubahan. Sebagai contoh bagi yang dah kahwin, sebelum ini maybe letak untuk parents dan selepas tu kena le include yang mana yang perlu. By the way, bagi yang beragama Islam, pembahagian nanti, kenalah ikut hukum shariah, i.e. faraid, penama bertindak sebagai wasi atau pentadbir.

Nak tahu lebih lanjut mengenai penamaan, boleh check kat sini.

8 comments:

diana zainal said...

yelah..saya asyik postpone je nak update, padahal kwsp dekat jugak dengan rumah cuma everytime ambil annual leave tu tak sempat nak singgah. have never updated dari first time bukak kwsp dulu..thanks for the reminder.

Geng Borak said...

haaaa.... terima kasih ingatkan.. kid dah buat penama lama dah dulu.. :)

Ayu Rashidah @ Cik Ayu said...

Betul tu, kalau ada Tabung Haji pun sama jugak, mesti pastikan dah ada penama, untuk kemudahan waris uruskan bila sesuatu terjadi pada kita nanti....

Relevan said...

Sudah lama letak penama..bahagi kepada 4 bahagian..

Unknown said...

2 ari ni kalo p wat penama...kwsp nk bukak pintu x??ngeeee

Kalamhati said...

tq atas peringatan ni..mmg penting kan

Azman Roslan said...

dari dulu lagi nak buat, tapi sampai sekarang tak buat lagi.. heheh..

Farra Da Smiley said...

Dulu masa dpt anak no 3 dh update penama
Ni dpt lg sorang kene la update semulaa
Good reminderr tqqq :)