Pages

Tuesday, February 15, 2011

Buat Maksiat Bawa Anak

Macam-macam cara sekarang orang buat maksiat. Terbaru ketika berkhalwat bawa anak kecil bagi mengaburi mata orang lain. Mengikut laporan Harian Metro, seorang duda (27 tahun) ditangkap dalam keadaan tidak berbaju dan seluar pendek dengan pasangannya, 21 tahun di hotel murah, di Dengkil, Sepang.

Apa lagi ini ala-ala sambutan Valentine le ni, maklumlah semalam kan 14 Februari. So apa yang saya nak cakap kat sini ialah jangan babitkan anak kecil yang tak tahu apa-apa bila nak buat maksiat. Actually JANGAN BUAT MAKSIAT at all.

Sama-sama le kita ingat mengingati antara satu sama lain. Kita ni tak lari dari melakukan kesalahan.

18 comments:

Luqman Al- Hakim Bin Foaad said...

assalam.
patut la smalam panas lain macam.
ini rupe nye sebab nye.

relevan said...

Apa apa boleh terjadi sekarang..

Nancy Poh said...

Oh my...manusia semakin jahil..anak kecil pun dibawa skali konon nak jadikan sebagai pelindung..kan kena juga..

azzey said...

Sepatutnya anak sekecil itu kita penuhi rohaninya dgn perkara kebaikan..ini tak..bapak plak yang mengajar per buruk pd anak! Huh!!!

Farra said...

Bbysitter x available la tu, so anak pon di bawa skalii
ish ish

J.M.R said...

salah cara didikan tu..apa da..

Cikgu Den said...

Ajar anak buat perkara yang tak senonoh. Macam mana nak lahirkan generasi yang baik dan berkualiti

Anne said...

ayah yg tak bertanggungjawab..bukan contoh yg baik utk anak2. grrr geram!

Myvitrd said...

Maksiat ada dimana-mana sahaja.. selagi hukum Alquran tidak dijalankan.. memang payah nak bendung.. sendiri fikirlah.. semua dah besarkan

Admin said...

macam2 tektik diorang nih..

faiz said...

manusia bila hati dah hitam....macam tu la..
Moh kita berazam sempena Maulidur Rasul...

velasrizal said...

kawen je la senang sikit

yangbaik said...

oh... bapak...mengapa ke sini yang kau bawa...

lea said...

pandai betul die gune taktik ni kan

tp nasib terbongkar

icee-yah said...

ade ke patut.kesian budak tu..kecik-kecik dah terlibat dgn benda tak elok.

ardinihumaira said...

Astaghfirullah...
apa nak jadi..

siti murni said...

mempergunakan anak pulak..ish..apa punya bapak macam ni..

amry said...

konon2 tak kantoi laaa....aduhaii...kesian la kat budak tu.