Pages

Thursday, February 17, 2011

Keputusan Arsenal Menang 2-1 Lawan Barcelona: Liga Juara-Juara (17 Februari 2011)

Arsenal menang 2-1 lawan Barcelona di tempat sendiri hasil jaringan Robin Van Persie (78") dan Andrei Arshavin (83"). Barcelona mendahului pada minit yang ke-26 hasil jaringan David Villa.

Pada separuh masa pertama, Barcelona menguasai permainan dengan Barcelona membuat 328 hantaran manakala Arsenal hanya 158 hantaran. Gol David Villa dibantu oleh Messi setelah Villa memecah perangkap offside.

Arsenal membuat pertukaran strategi serangan dengan memasukkan Andrei Arshavin dan mengeluarkan Alex Song pada minit yang ke-68. Ternyata strategi berhasil setelah hantaran bola Arshavin kepada Clichy dimanfaatkan dengan menghantar pula kepada Van Persie dan gol dijaringkan dengan tepat dari sebelah kiri tepi gol.

5 minit selepas gol penyamaan Arsenal, Arshavin menambah satu lagi gol untuk Arsenal hasil hantaran Samir Nasri.

Good to know Arsenal menang pagi ini dan perlawanan pada 8 Mac nanti Nou Camp, Barcelona sangat penting terutamanya Barcelona mendapat advantage gol tempat lawan pagi ini. Barcelona hanya memerlukan kemenangan 1-0 untuk melayakkan ke pusingan suku akhir.

ENTRI TERDAHULU
Perlawanan antara Arsenal vs Barcelona dalam pusingan pertama 16 pasukan Liga Juara-Juara @Champions League akan disiarkan secara langsung @live di Astro ESPN channel 812 pada pagi esok (17 Februari 2011) pukul 3.40 a.m.

Memang sungguh menarik dan sudah pasti Arsenal ingin melupakan kekalah aggregate 3-6 di peringkat suku akhir musim lepas. Kali ini Arsenal sudah bersedia untuk membalas dendam dan peluang bagi penyerang sensari Arsenal, Van Persie untuk bermain memandangkan kecederaan pada musim lepas dan juga kapten pasukan, Fabregas yang hanya bermain sekali sahaja musim lepas. Jom kita tengok barisan kemungkinan (credit: BBC)

Barisan kemungkinan Arsenal:

---------Szczesny
Eboue Djourou Koscielny Clichy
-----------Song
-----Wilshere Fabregas
Walcott----------------Nasri
---------Van Persie

Barisan kemungkinan Barcelona:

------Messi Villa Pedro
--------Iniesta Xavi
----------Busquets
Maxwell Abidal Pique Alves
-----------Valdes

Memang suka tengok bila Fabregas-Van Persie-Walcott-Song main dan sudah pasti bukan senang nak lawan Barcelona terutamanya Messi-Villa-Iniesta-Xavi. Apa-apa pun harap Arsenal bermain dengan terbaik di tempat sendiri and maybe 3-1 to Arsenal.

2 comments:

faiz said...

arsenal can do it..kasi hentam same barcelona

angsengal said...

sungguh aku tak yakin ngan arsenal.. walaupun aku minat tegar ngan arsenal tp.... tapiiii main kat nou camp nanti mesti kena belasah.. bab kata c.ronaldo barca main semalam bukan dalam aksi sebenar, pasti arsenal terbenam di nou camp nanti.. tu kata cr7 la.. tp aku rasa gerun bila 8mac tiba nanti..