Pages

Sunday, February 6, 2011

Arsenal 4-4 Newcastle: Keputusan Liga Perdana Inggeris (5 Februari 2011)

Arsenal gagal memunggut 3 mata penuh menentang Newcastle setelah menahului 4-0 pada separuh masa pertama. Pada 26 minit pertama permainan Arsenal mendapat 4 gol dengan sgol pertama hasil jaringan Theo Walcott. Seterusnya pada minit yang ke-3, Johan Djourou menjaringkan gol kedua dan Robin Van Persie menjaringkan dua gol.

Walaubagaimana pun, pada minit yang ke-50, Arsenal bermain dengan 10 orang setelah Abou Diaby dilayangkan kad merah akibat menolak pemain Newcastle dua kali setelah beliau tidak berpuas hati dengan keputusan pengadil tidak memberi sepakan percuma kepada Arsenal setelah beliau dikasari.

Newcastle menggunakan peluang setelah Arsenal bermain 10 orang pada 40 minit terakhir dengan menjaringkan 4 gol: Joey Barton (kedua-dua gol hasil tendangan penalti), Leon Best dan Ismael Chiek Tiote.

Musnah harapan Arsenal untuk merapatkan mata dengan pendahulu liga, Manchester United. Memang permainan kali ini, penuh dengan emosi maybe disebabkan oleh saingan yang sengit. Keputusan game hari ini, 5 Februari 2011 sungguh mengecewakan peminat-peminat Arsenal.

4 comments:

faiz said...

boleh sakit jantung tgk match ni...penalty musnahkan harapan arsenal...
Finally...ronaldo pindah ke arsenal...

Unknown said...

dasat la , ketinggalan 4-0 , leh kejar lagi tuh . huhu

Wan Gerrard said...

pergh giler la..salute newcstle~

Relevan said...

Arsenal seri \o|