Pages

Saturday, May 19, 2012

Kelantan Juara Piala FA 19 Mei 2012


 Kelantan mencipta sejarah malam ini dalam final Piala FA setelah mengalahkan Sime Darby 1-0 hasil tendangan penalti oleh Ghaddar. Tahniah buat Kelantan kerana berjaya menjadi juara.

Memang berbaloi peminat-peminat Kelantan yang datang dari jauh walaupun pasukan kegemaran mereka hanya menjaringkan gol, lebih-lebih lagi hanya tendangan penalti.

Tahniah juga kepada Sime Darby kerana bermain dengan baik terutamanya penjaga gol Redzuan yang menjaga gawang di final Piala FA dengan baik.

Kemenangan buat kali pertama dalam sejarah untuk Kelantan. Sudah tentu peminat-peminat Kelantan akan membicarakan mengenai game malam ini dan juga Ghaddar akan menjadi bualan maybe dalam kereta atau bas semasa nak balik ke Kelantan malam ini.

Pandulah kenderaan dengan baik, kalau letih singgahlah dulu kat mana-mana.

By the way, kapten Sime Darby, Es Lizuan menjadi pemain terbaik, tapi takkan bagi RM1,000 aja.

By the way, untuk MANIA, Hafiz @juara RM500,000, Stacy @naib juara RM200,000 dan Jaclyn Victor @ketiga RM100,000. Memang banyak hadiah.

2 comments:

pena rozie said...

Tahniah The Red Warriors...

Anonymous said...

Disebabkan biasa main bolasepak..memang kapten sime darby es lizuan beraksi dgn baik dlm perlawanan semalam..:) apa2 pun tahniah utk pasukan kelantan..:)