Pages

Sunday, May 27, 2012

Blog Makanan Yang Best

Pernah tak mengalami situasi yang mana tak tahu nak pi makan kat mana. Rasanya dah tak ada idea langsung apabila ianya melibatkan makan kat luar. So sekarang ni jangan risau, ada satu blog yang saya rasa bagus. Kat situ macam-macam tempat, macam-macam jenis makanan dan merata-rata tempat ada.

Tak lain tak bukan blog kucingorengemok. Tak sure apasal owner blog ni pilih, maybe disebabkan namanya yang unik dan menggambarkan makanan yang sedap.
 
Yang ni kat Restoran Tarbush. Tengok aja dah terasa nak makan. Mesti sedap ni, dah lama betul tak makan lamb.
 
Yang ni pula Restoran Mohd Chan di Bangi.  Sekali sekala makan masakan Chinese sedap juga. Hmmmm, butter prawn ni ala-ala Chinese ke? Entahlah, melasah ajalah.

Ini pula kopitiam di Kelantan, White House. Entahlah bagi saya tak berapa suka sangat makan kat tempat-tempat macam ni.
 
Bagi penggemar ikan bakar, sudah tentu biasa dengan tempat ni. Guess what? Memang betul kat HM Sri Bagan. Personally memang saya suka masakan kat sini dengan pula tempat yang cantik. Harganya berpatutanle juga.
 
Pernah tak cuba macaron? Alamak saya tak pernah lagi le cuba benda alah ni. Bila le nak cuba. Yang ni kat G City Club Hotel, Ampang.

Singgah le ya kat blog makanan kucingorengemok.

13 comments:

Diari Maya said...

Memang best kalo skalik skala dpt mkn kat luar, nak pulak mencuba kat tempat2 n resepi2 baru... kan?

Prettywrite said...

macaron tak pernah try lg..kureng sikit benda manis2 sangat ni..dah terjah blog beliau..:)

Azman Roslan said...

aku suka blog yang pasal tempat makan ni.. heheh..

hazman aka species1980 said...

aku ade perasan blog nie gak....dan ianya ada PALING BANYAK post entry pasal tempat makan yang pernah aku baca... gempak betul laa...

eiela said...

kalau masuk blog-blog nih, asyik lapar je nanti.

kucingorengemok said...

:D (sengih² je)

myfunfoodiary said...

When you visit Jakarta, cuba intip blog makanan di www.myfunfoodiary.com ya, di sana banyak review restoran2 di Jakarta, bisa lihat budget yang diinginkan juga... Hihihi... :)

Unknown said...

sedap x erh macaron 2.... ada kata sdp ad kata x... x jmpa2 lagi macaron.. teringin nak rasa nmpk sdp je

farrahjuna said...

macaron dengan butter prawn tu..adoi *leleh air liur*

#pernah tengok gambar keluarga d'vectorkan?http://vectorartxpert.weebly.com/

Unknown said...

Erm sedapnya...
Ni makanan2 yang sebabkan sembelit...

http://nazrihatsof.sharethisstory.net/my-852876-5946

Rosdi Eunos said...

Saya rasa saya belum cukup gemuk lagi .. terima kasih kerana share info, jadi tau lah sikit saya mana nak membina badan.. heheh

Anonymous said...

bikin ngiler ajaa ayamnyaa

naga-mark said...

trimakasih infonya...
sangat menarik dan bermanfaat...
mantap...