Pages

Wednesday, May 2, 2012

Kejohanan Taekwondo di Batu Caves

Sempena cuti Hari Pekerja semalam, Kejohanan Taekwondo telah diadakan di Taman Industri Bolton, Batu Caves. Kiranya ramai yang terlibat tidak kira warna tali pinggan. Bagi Danish dan Afiqah, diaorang tak masuk sparring. Just biasa-biasa aja. Anyway setiap bahagian, i.e. tali pinggan putih or kuning, lebih kurang 50-100 peserta. So yang naik pentas adalah yang dapat nombor 1 hingga 3, dapat medal. Yang lain dapatlah piala.

Sijil penyertaan semua dapat.

Keseluruhan sesi petang lebih 500 orang. Memang sungguh sesak tempat ni dicampur pula ngan emak bapa dan adik-beradik dan juga kawan-kawan. Yang lama ialah menunggu. 

Diaorang buat empat-empat. Tak ampai 5 minit buat benda alah tu. Tunggu, kalau tak silap nak habiskan satu bahagian lebih kurang 1 jam. Then lepas tu diadakan sesi pengumuman pemenang dan bagi medal, piala dan juga sijil.

Memang Danish dan Afiqah teruja juga, maklumlah buat kali pertama menyertai kejohanan ini.

Ambulan ada jangan risau, just in case kalau ada sesuatu yang di luar jangkaan. Ramai juga yang menggunakan khidmat pegawai kesihatan, yang lenguh-lenguh, terseliuh, luka, pening dan macam-macam lagi. Overall OK le tapi maybe tahun depan tak pergi kot.

4 comments:

hazman aka species1980 said...

whoaa... kalau ade video diorang yang tengah lawan tu lagi menarik....

Mak Lagenda said...

Danish n afiqah menang x??

Keseluruhan ok tp mayB thn depan x pi dah?? i got ur massage!! Hahaha..

Unknown said...

untung lah bank Nik pasni jalan tak risau sbb ada bouncer kecik teror taekwondo tolong jaga...hehe

Hani Syahani said...

bgusnya ank2 dh diterapkan dgn martial art camni..mesti diorang mkin berani kan..:)