Pages

Friday, August 26, 2011

Berapa Lama Ambil Cuti Raya?


Hari ini adalah Jumaat dan kebanyakkan daripada kita ianya adalah hari terakhir bekerja sebelum menyambut Hari Raya Aidilfitri yang bakal menjelma nanti. By the way, jom kita tengok berapa lama bercuti.

Rasanya ramai yang ambil cuti dua hari iaitu Isnin dan Jumaat depan. Ambil dua hari dapat seminggu memandangkan Selasa, Rabu dan Khamis adalah cuti umum sempena hari raya dan Merdeka.

Apa kata bagi yang bekerja, kosongkan minda mengenai kerja dan bagi yang sedang belajar lupakan seketika mengenai belajar. Tetapi kadang-kadang walaupun kita bercuti benda alah tu masih lagi di dalam fikiran kan?

Apa-apa pun, bergembiralah menyambut hari berbahagia. So berapa lama bercuti?

17 comments:

eelobor said...

tak lama, 9 hari jer kesemuanya termasuk 2x sabtu & ahad

HaiDa HiDa said...

esok blk kg...
amik cuti hari isnin dan jumaat..
8 hari juga la kt kg..

selamat hari raya..

lagenda said...

Sama lah..2 ari je cuti. Senin dan jumaat. Nasib baik dah abis exam so kepala mmg lapang la sket nk smbt raya nih

BTW, selamat hari raya nik dan keluarga. Mohon maaf jika ada salah dan silap ya.

sahromnasrudin said...

Salam Aidilfitri 1432H..Maaf zahir batin..Maaf dipinta andai komen dan pandangan saya sebelum ini telah mengguris perasaan sdra. Semoga ikatan ukhwah sesame blogger kan semakin erat lagi di Syawal 1432H ini..

hazman aka species1980 said...

hurmmm.... saya bertugas sepanjang HARI RAYA nanti....

amirah said...

saya bercuti sampai 6 hb..huhu..byk lagi annual leave

K O R I E said...

korie cuti 2 minggu!

e.l.i.s.s.m.i.e said...

Isnin satu minggu lagi saya bekerja semula dah :)

Selamat hari raya :)

fiza said...

Hari ni last day keja. Cuti isnin & jumaat jer.

luahfikiran said...

SALAM,
SELAMAT HARI RAYA DAN MAAF ZAHIR BATIN ! PIHAK LF AKAN MENGAMPUNKAN SEGALA DOSA (JIKA ADA, YG SENGAJA ATAU TIDAK SENGAJA)

velasrizal said...

yeah saya cuti 1 minggu huhu

Bo the Nerd said...

Salam,

Bo amik 1.5 hari cuti. Mula cuti lps half day isnin akan dtg ni sampailah Isnin depan.

Beraya mana Yop? Apa2, minta maaf jika ada terkasar bahasa, terlebih terkurang. Selamat hari raya! Bo bagi duit raya versi blogging :P

http://boisanerd.blogspot.com

afiqazizan said...

saya cuti raya tahun ni 9 hari..:)

gr@wn said...

ish. X lama lagi sambung belajar. Kena cuti bebaik ni.

KiD said...

hari raya per tama dan kedua.. raya ketiga kena kerja dah..

Adziim said...

1 minggu. Kerja private, Ahad,28hb bru blik Kelantan, kerja balik 5hb.

thebotak's said...

amik cuti 4 hari je..tapi campur cuti shift semua sekali 12 hari..yeyyy..balik kuantan!