Pages

Tuesday, November 15, 2011

Pemberian RM100 untuk Pelajar Sekolah Rendah dan Menengah

Pemberian RM100 untuk pelajar-pelajar sekolah rendah dan menengah seperti yang diumumkan di dalam Bajet 2012 akan dibuat selewat-lewatnya pada hari Jumaat minggu ini (kalau tak silap saya).

Macam sekolah anak saya, ibu-bapa dikehendaki untuk datang ke sekolah pada hari ini, 15 November 2011.

At least dapat RM100 ok juga. Rasanya inilah benda yang dapat terus kepada saya di dalam Bajet 2012. Kalau dapat setiap tahun pun OK juga kan? Itulah komen saya sebagai salah seorang pembayar cukai.

Apa pandangan semua mengenai pemberian wang RM100 untuk pelajar sekolah rendah dan menengah?

12 comments:

Mak lagenda said...

Baguslah jika sekolah dah buat pembayaran awal2. Tp di sekolah anak2 mak, PPD call soh hold dulu pembayaran ni. Tatau la bila nak buat pembayarannya..

Dan ada surat siaran yg mengarahkan ahli parlimen/ADUn utk hadir memberikan bantuan.

Relevan said...

Boleh lah..

amirah said...

bagus kan dapat bantuan macam ni..boleh beli keperluan sekolah awal2

Anonymous said...

rata2 sekolah urusan pemberian dalam minggu ni

Fiza Rahman said...

Harap dpt ringan kan beban parents yg kurang berkemampuan lah utk beli kelengkapan skolah.

Myvitrd said...

Adik ada sorang sekolah rendah.. 2 orang sekolah menengah.. oklah dapat sorang seratus.. sekurang2nya dapat kurangkan beban orang tua nak bayar yuran nanti..

Murni Alfathunnisa said...

pelik jugak...sebab kat sini ada jugak dengar rm 100 tu diberi dalam bentuk voucher buku...tak sama pulak..

Azlina said...

adik saya dapat juagk..2 orang....

Ardini Humaira said...

adik2 dni dapat sabtu ni :)

Anonymous said...

http://wanwidget.com
bagi saya ok, cuma yg x best kenapa diberi awal, saya takut duit itu habis sebelum persekolahan bermula

rasp said...

dpt lah gak tolong dlm meringankan beban membeli barangan skolah nanti..

Empayar Marlissa said...

awalkan..rase macam tak awal dah..sbb sek dah tensen bile tel tak henti berdering, parents ramai yang dah menjengah pejabar bertanyakan tentang bile nak bagi duit..sbb diorang tau dpd tv kerajaan dah masukkan duit ke akaun sekolah..karang lambat bagi dikatanya sekolah nak amik untung dapat interest dpd bank plak..
so pandai2 la ibu bapa simpan duit n gunekan utk anak mereka