Pages

Wednesday, November 16, 2011

Samsung Galaxy Note Memudahkan Kehidupan

Memang ramai dah tahu mengenai pelancaran Samsung Galaxy Note pada 11.11.11 di Malaysia. So mulai tarikh ini, kita boleh dapatinya di kebanyakan kedai-kedai telefon. Sudah pasti peminat setia gadget canggih Samsung sudah pun mengalami pengalaman bersama Galaxy Note. Bagi yang belum tahu mengenai ciri-ciri Samsung Galaxy Note, jom kita lihat.

Skrinnya cukup besar pada 5.3 inci dengan teknologi HD Super AMOLED. Ianya menggunakan platform Android 2.3 (Gingerbread).

Di samping itu, kemera belakang 8MP dan di hadapan 2MP. Yang menyeronokkan ialah memiliki S-Pen (Advanced Smart Pen @Pen yang pintar).Ianya tidak terhenti di sini, Galaxy Note sangat nipis dan ringan @9.65mm dan 178g. Nak tahu lebih jelas lagi kita tengok kat youtube pula.
  1. S Memo

    • Biasanya kalau kita nak melukis, pen dan kertas diperlukan. Dengan Galaxy Note kita tak perlu semua itu. Thanks to S Pen. Di mana sahaja dan bila-bila masa boleh lakarkan idea tersebut. Memang cukup menyeronokkan, ianya seperti melukis di atas kertas dan cukup lancar dengan pelbagai warna boleh digunakan.
  2. S Planner

    • Bagi yang sibuk sudah pasti tidak mahu terlepas dengan appointment @meeting. Dengan Galaxy Note, ianya dapat memudahkan urusan kita semua. Macam saya komputer menjadi teman setia untuk merekodkan urusan ini. Kalaulah dapat satu Galaxy Note, sudah tentu ianya memberi satu kelainan yang lebih baik. Satu lagi yang bagus mengenai Galaxy Note, tulisan tangan kita dapat dibaca. Cukup senang kan?
  3. Polaris Office

    • Untuk melakukan kerja-kerja yang berkaitan dengan pejabat kita bergantung kepada komputer ataupun laptop tetapi dengan Galaxy Note ianya juga tidak kurang hebatnya. Ianya lebih mudah dengan S Pen, so tak perlu taip, hanya perlu tulis dengan "pen ajaib" ini. Bukan setakat dokumen tetapi fungsi-fungsi pengiraan dan membuat carta @Excel. Untuk membuat presentation @power point juga ada di dalam Polaris Office.
Bagi saya ianya dapat memudahkan kehidupan dengan adanya Samsung Galaxy Note. Tidak kira sama ada untuk tujuan peribadi dan juga melibatkan kerja-kerja. Bak kata orang, kerja kuat dan main kuat juga. Actually banyak lagi ciri-ciri menarik Samsung Galaxy Note iaitu "S Pen Experience", "Social Hub & Reader Hub" dan "Portability".

Apa lagi jom kita terjah Samsung Galaxy Note.

Entri yang ditaja bagi tempoh 48 jam. Untuk entri terkini, sila lihat di bawah.

10 comments:

eelobor said...

kawan pakai S2 pun dah cukup ler...

arekymz said...

waaah.
laju nye lah teknologi skang ni.
susah nak kejar.
hadoiyaii.
admin sharinginfoz dah beli ke?
hehe

velasrizal said...

mmg mudah keje ada bnda ni

iza said...

Assalam..
Sekali tengok terus jatuh hati..

*∽ IZAN ∽* said...

memang mantapp!

Anonymous said...

berapa harga ni?

Fiza Rahman said...

Tak mampu lah nak pakai lagi smartphone nih.

Entry baru:

DOA SUPAYA SUAMI SETIA HINGGA KE AKHIR HAYATNYA

Anne said...

menarik gajet ni..hmmm (mula la terpikir nk sebijik hehee)

hazman aka species1980 said...

Kena tunggu harga murah skit baru la boleh nak beli satu nie....

Unknown said...

mmg mudah..

tpi nak kaur duit bayar tu yg payah...hehehehe