Pages

Monday, November 7, 2011

Hui Ting Peserta Ketiga Tersingkir @MasterChef Malaysia: 6 November 2011

Pada malam 6 November 2011, Hui Ting tersingkir setelah masakannya laksa Johor tidak dapat menawan juri. Manakala Imelda terselamat walaupun laksa Johor yang dimasak olehnya lebih kurang juga rasanya dengan masakan Hui Ting. Tetapi Hui Ting yang tidak pernah masak benda alah tu melakukan kesilapan yang boleh dikatakan tidak sepatut dilakukan memandangkan terdapat tulang ikan dalam laksa tu.

Personally, I think rancangan ini OK juga walaupun ada pelbagai pihak yang rasakan ianya tidak begitu menarik. At least, kami sekeluarga enjoy dengan rancangan ini. By the way, sebelum ini, Azizah dan Zeri (lebih kurang menarik diri dengan sengaja memasak dengan ala kadar sehinggakan ikan tersangat garing @keras) telah pun terkeluar dalam rancangan MasterChef Malaysia. I am sure, Hui Ting, Zeri dan Azizah tidak putus asa dengan hobi memasak.

6 comments:

Unknown said...

rancangan yg menarik coz, saya suka ke dapur...

Cikgu Dahlia said...

Zeri semalam tak hormat pada makanan...memang memalukan. Sanggup masak mcm tu padahal ada ruang untuk berbincang. Nasib baik bukan Gordon Ramsay, kalo x, memang kena tengking dah! Juri Masterchef Malaysia ni penuh dengan adat ketimuran sangat. Macam episod Hui Ting keluar ni, xsepatutnya juri boleh menangis bersimpati macam tu. Sepatutnya kena tegas, dan tidak terikut dgn emosi Imelda tu. Walaupun dia memang layak, tapi xsesuai lah juri bersimpati macam tu...

JMR said...

tp ramai org luar ckp tAK sebest masterchef dr ngra lain..

arekymz said...

salam admin.
lame xlawat blog ni.
Selamat Aidiladha.
:D

masterchef malaysia ni memule tgk bosan gak kot.
tp lame2 ok la.
even xsehebat US or australia punye kan.
x sabar nak tggu dorg jd team pastu hidang kat real customer..
ade kan???

rasp said...

suka tengok siri masterchef nie...

Unknown said...

memang tak setuju tang chef pun menangis bila tengok si imelda tu nangis . nanti lepas ni lagi ramai lah yang akan menangis . sepatutnya chef tu kena tegas! terharu macamana pun dia , kena tahan ..