Pages

Thursday, October 6, 2011

Ringkasan / Intipati Belanjawan / Bajet 2012

Update: Ringkasan Belanjawan 2012

Update: Ringkasan Belanjawan 2012

Esok Bajet 2012 akan dibentangkan oleh Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan. Sudah tentu ramai yang tertunggu-tunggu dengan perbentangan bajet @belanjawan 2011. Tarikh 7 Oktober adalah tarikh yang bermain di fikiran kita.

Di harap ianya akan memberi khabar gembira kepada semua tak kira ianya dalam bentuk bonus or kenaikan gaji bagi kakitangan awam, penurunan cukai pendapatan, peningkatan pelepasan bagi insurans or pelepasan untuk isteri or anak-anak ataupun apa jua yang boleh membuatkan kita tersenyum.

Kita tunggu le ya intipati belanjawan @bajei 2012. Tapi sebelum kita tunggu esok jom kita tengok apa kata bloggers mengenai perkara ini:
Sama-sama le kita nantikan live @kemaskini intipati belanjawan @bajet 2012.

5 comments:

cimon said...

aku harap kerajaan hapuskan rancangan pembangunan rumah mampu milik tuh coz itu da jadi penanda aras harga minimum sesebuah kediaman - komplikasi besarnya harga rumah akan terus naik & akibatnya golongan berpendapatan sederhana kini bertukar status menjadi golongan berpendapatan rendah(T_T)

p/s: let the market correct itself

velasrizal said...

esok mesia vs australia pn penting gak

aimaniman said...

isshh dua pandangan je ke.. bab harga rumah mampu milik tuw memang akak setuju.. macam harga syiling ayam, kalau x da harga syiling harga ayam x melambung pon.. ni kat kampung2 pon tau dah cakap pasal syiling..

KiD said...

naik gaji takpe... hehheee

Anonymous said...

naik gaji pon tak guna kalau income tax tahap lama..kena potong banyak juga..