Pages

Saturday, October 22, 2011

Memang Cepat Gak Baskin Robbins Balas E-Mail @Aduan

Lebih kurang 1 minggu yang lepas ada hantar e-mail kat Baskin Robbins sebab tak puas hati dengan service yang diberikan. So tak merasakan kek aiskrim then belilah Secret Recipe! Tak sangka tak sampai 3 hari terus dapat response from Baskin Robbins. Secara ringkasnya:
  • Mereka minta maaf di atas perkhidmatan pelanggan yang tidak memuaskan
  • Ianya disebabkan kehabiskan dry ice memandangkan lebih 30 biji kek terjual dalam masa 2 hari
  • Mereka akui planning yang tidak teratur dan sepatutnya memberitahu terlebih dahulu mengenai perkara ini semasa saya membuat panggilan bertanyakan mengenai kek tersebut
  • Pengurus dikenakan tindakan dan telah memberitahu jabatan yang menguruskan latihan agar perkara ini tidak berlaku di masa akan datang
  • Sebagai tanda penyesalan, satu biji kek mini (untuk 2 hingga 4 orang) akan diberi secara percuma untuk meraikan ulangtahun yang akan datang.
Saya respect sebab tindakan segera diambil dan semoga mereka dapat memberi layanan yang baik kepada semua pelanggan di masa akan datang. Tengah fikir ni, nak order bila ya kek ini. Nanti bila masanya tiba saya akan cerita ya.

6 comments:

lagenda said...

wow!! Bagus ye PR derang. Cepat2 balas blk email pelanggan.

Mcm tu la baru kita suka gunakan perkhimatan derang kan!!

Siap dpt cake free lagik tuh..

P/s: Pernah gak layangkan email ketidakpuasan hati pd GSC tp, hampeh..sampai sudah tiada balasan!

Anne said...

They've improved:) bagus la.

hazman aka species1980 said...

Maknanya khidmat aduan pelanggan diorang memang efisien laaa...good2x

cikgu isza said...

bagus2..
macam ni lah yang pelanggan suka..
dan pelanggan takkan berubah hati..

Eyriqazz said...

yieza,gunakan hak kita sebagai pengguna....

Kyuubi said...

bagus2. kalau buat business servics mcm ni mesti kena bagi pelanggan puas hati :)