Pages

Thursday, February 9, 2012

Suka Tengok Pelaburan Public Mutual @KWSP Naik


Masih ingat lagi tak mengenai entri saya mengenai prestasi setahun unit trust yang saya beli melalui pengeluaran KWSP? Untuk setahun, ianya mencatat prestasi sebanyak -0.06%. Biasalah dalam amanah saham ini ada turun naik. Of course prestasi bagi setahun ini tidak dapat dibandingkan dengan emas KFH yang mana mencatat peningkatan 23.5% bagi tempoh setahun. TAPI waktu pelaburan adalah berbeza so tidak adil untuk membuat perbandingan.

By the way, berbalik kepada cerita asal mengenai pelaburan melalui KWSP dalam Public Mutual ini, setelah setahun berlalu, lately terdapat peningkatan iaitu +1.6%. Walaupun peningkatan ini adalah tidak sebanyak maybe jika dibandingkan dengan Tabung Haji yang memberi dividen @bonus sebanyak 6.0%, ianya lebih kepada pelaburan untuk jangka masa panjang, of course at least 3 tahun or 5 tahun. Apa-apa pun, so far ianya tidak mencapai my target of 10% return setahun. Kita tunggu dan lihat, lagipun saya mahu tengok hasilnya dalam masa 5 tahun. Tunggu ya.

4 comments:

Blabberina said...

alhamdulillah my unit trust thru KWSP pun naik je. tp xigt plak amek yg mana. Before bday tahun ni,akan tambah lagi deposit.

sahromnasrudin said...

tabung haji terbaekk ahh

Ahmad Hati said...

Sama lah dengan saya, PISTF saya dah naik balik

Joe Lian said...

sya cadangkan encik cuba Cimb wealth advisor..dividen antara 10-15%..