Pages

Monday, February 20, 2012

KWSP Umum Dividen 6% Bagi Tahun 2011

Mengikut website KWSP, KWSP telah mengumumkan dividen sebanyak 6% bagi tahun 2011. Kadar ini lebih banyak 0.2% berbanding 5.8% bagi tahun kewangan 2010. Kadar dividen ini adalah tertinggi dalam tempoh 10 tahun.

Mengikut KWSP, "Ahli boleh mendapatkan Penyata Kira-kira KWSP mereka untuk menyemak pengkreditan dividen 2011 melalui Kios KWSP, kaunter atau i-Akaun mulai Isnin, 20 Februari 2012."


Bila check i-Akaun, memang dividen sebanyak 6% telah pun dikreditkan. Itulah simpanan untuk masa depan. So pandai-pandailah kita manage ya, i.e. untuk tujuan pelaburan, pembelian rumah ataupun apa-apa.

Satu lagi, sebelum ini, dividen untuk Tabung Haji dah diumumkan, kini untuk KWSP. Nanti kita tunggu dividen Bank Rakyat pula ya.

8 comments:

Unknown said...

Betoi ke dividen KWSP 6%? Wah, kna g cek ni. huhuhu

Nur Fauzi said...

Rasanya elok bagi yang sudah layak, buat pelaburan guna sedikit duit di akaun 1 KWSP ke unit amanah yang lain.
InsyaAllah bertambah sikit-sikit nanti.

Farra Da Smiley said...

website KWSP ada error la pulak! mesti ramai tgh cek kottt huhu

Myvitrd said...

website kwsp down terus... banyak orang check.. hehehe

CIKGU NAMAN said...

simpanan KWSP dulu dah selamat simpan dalam TH..hehe

sahromnasrudin said...

simpanan KWSP dh takde huhuhhhh

deniro said...

Betul kata nurfauzi. KWSP hanya berikan agihan pendapatan sebanyak 6%. Laburlah sebahagian simpanan anda dalam akaun 1 dalam unit amanah. Dapat gandakan lagi sebahagian simpanan anda kepada 12%-15%. Mengikut umur dan simpanan anda. Mahukan penerangan lanjut tentang unit amanah jangan segan untuk hubungi saya.

NAIM ZAINI
017-3215630
naimbinzaini@gmail.com
Perunding Unit Amanah

Unknown said...

Akaun 1 kwsp boleh dikeluarkan untuk pelaburan unit amanah.Pilihlah unit amanah yang islamik.. Ia mampu memberi pulangan yang lebih baik kepada anda. Anda perlu bijak mempelbagaikan cara untuk memaksimumkan simpanan anda. Untuk keterangan lanjut mengenai unit amanah islamik kunjungi blog saya unittrustterbaik.blogspot.com @ hubungi 019-3329244 untuk keterangan lanjut.