Pages

Thursday, December 22, 2011

Beratur Berjam-jam untuk Beli Duit Kertas Malaysia Baru

Masih ingat lagi tak mengenai entri mengenai "Duit Kertas Malaysia Baru"? Ianya mula dijual pada hari ini bertempat di Bank Negara. Guess what, dalam blog eyriqazz terdapat gambar-gambar mengenai pengalaman pembeli duit kertas Malaysia baru dan ada yang sanggup beratur seawal pukul 5.00 pagi.

Nak tengok gambar-gambar lain orang beratur bolehlah terjah dalam blog eyriqazz ya.

Dah tengok dalam ebay Malaysia, set yang berharga RM300 sudah pun diiklankan dengan harga RM450 manakala yang RM30 dijual pada RM80 dan yang RM15 dijual pada harga lebih kurang RM50.

Tapi ingat ya, bagi saya, ianya tidak boleh dijadikan sebagai investment, macam beli duit dan jual duit. Tapi untuk simpanan OK, sebab harga yang dijual adalah termasuk dengan kos packaging. Just my opinion. Apa pandangan semua mengenai dengan beli duit dan jual duit?????

6 comments:

eelobor said...

huhuhu...kalah ip4s nih

Myvitrd said...

Kaki pengumpul wang memang sanggup bro beratur.. Dekat opis ada sorang member jadi pengumpul wang2 lama.. Memang dia org jual balik dgn harga yg tinggi kalau ada permintaan

Anonymous said...

aku q pagi tadi memang ramai manusia kat situ. dari kul 8 pagi dah nak sampai pagar keluar. jual dengan beli duit ni macam jual barang antik je, kalo minat beli, tak minat jangan beli.

Tapi aku minat pasal yang kali ni ada buku yang set dia penuh tu RM 300. Semua nombor siri dia sama. plak tu limit ada 50,000 set je. tu yg beratur mcm nak rak tu. Masa nk tghari tu hujan tapi ada gak yg menapak dalam hujan tu.

hazman aka species1980 said...

tu la tadi baca kat blog eyriqazz...siap ada beratur DUA KALI nak beli set wang peringatan nie...

amirah said...

kira mcm kumpul setem jugak la ni

titan said...

wahh, ada juga yang perangai macam ni ye. hehe..