Pages

Wednesday, December 21, 2011

Duit Kertas Malaysia Baru, RM1, RM5, RM10, RM20, RM50 dan RM100

Our PM pegang wang kertas baru RM20 @credit:nst.


credit gambar: Duit Kertas Malaysia Baru (yanmieonline)

Jom tengok duit kertas Malaysia baru yang dilancarkan hari ini, 21 Disember 2011. Kali ini duit kertas Malaysia RM20 diperkenalkan semula. Duit kertas Malaysia baru yang lain adalah RM1, RM5, RM10, RM50 dan RM100.

Tunggulah ya untuk pegang sendiri duit kertas Malaysia yang baru ya. Sementera tu tengoklah gambar ya.

Gambar ini diambil from facebook@sinar harian.

Lagi gambar wang kertas baru RM20 (harian metro). Wang kertas baru dijangka diedarkan pada pertengahan tahun 2012. So untuk raya puasa nanti bolehlah gunakan wang kertas ini ya.

UPDATE: Wang kertas peringatan mulai dijual pada 22 Disember 2011

16 comments:

lydzar said...

yg 20 tu macam duit mainan jer huhuh

coachnike28 said...

DUIT rm50 MASIH WARNA LAMA KE???? ADUH KENAPA TAK TUKAR....NANTI SALAH LAGI...

amirah said...

apsal nampak cam tipu je? ke lagi senang nak tiru?

oktant said...

Warna RM20 tu agak meriah sikit.

shazlynn fazlynn said...

tengok dekat fb saya...RM 50 dah jadi warna kuning...yang mana satu betul ya ;)

eelobor said...

bro....ada simpan $20 yang lama tak? kalau ada nak mintak beli dengan bro sekeping...

Sharinginfoz said...

eelobor: sorry bro, tak simpan duit lama-lama

Sahira (: said...

waah lawa jugak :-D

Syed Azharul Asriq said...

RM50 still warna sama, bukan warna kuning sebab duit RM50 warna kuning tu dah basi dah....

duit RM50 sempena sukan komanwel 1998, warna kuning

amry said...

meriah warna2 dia.....tapi nampak macam duit permainnan pun ada..hehe

arekymz said...

nmpak cam mainan je.
tp xpela.
janji duit.
leh beli cincin 24 juta nnt.

taiko said...

mula2 teruja la.. dah tetiap ari pakai esok biasa je..

Hairil Rizal said...

Duit RM20 tu comel aje warna oren!
Harapnya duit duit baru ni takle cepat rosak. Kalau senang koyak tak gune satu hinggit pun!


:)

Anonymous said...

suka kaler purple..tp rsa cm duit monopoly ja..hehe..

hazman aka species1980 said...

rasanya duit RM20 tue yang menjadi daya penarik dalam koleksi nie... bro kalau buat hadiah giveaway pun menarik nie...

Wan85 said...

http://wanwidget.com/
wah ader rm20 tuh