Pages

Friday, June 7, 2013

Mana Satu Male dan Female Crabs

Rasanya kat sini mesti ramai yang suka ketam. Memang sedap juga benda alah ketam ni, tak kira dimasak cili ke, lada hitam ke, masak telur masin or apa-apa jenis masakan. Agak-agaknya, macam mana nak tahu cara mengenali ketak, sama ada jantan or betina? 
OK saya bagi clue, cuba tengok kat belakang ketam tu, nampak tak perbezaannya? Tak nampak, jom kita tengok secara dekat.
Yang ni adalah ketam betina, biasanya ada telur yang berwarna oren. Memang sedap juga telur ketam ni,
Yang ni pula ketam jantan. Tak kisah le sama ada ketam jantan or betina, janji boleh makan kan?

7 comments:

Kakcik said...

Ketam ni sedap diratah je - tambahan kalau banyak isinya. :)

ZazaMyMoon said...

kalau chilli crab mmg sodapppppp

Eliss Mie said...

ada orang ckp ketam betina banyak isi eh? ingat2 lupa pulak. hehehe. suka ketam msk serai ajer, terasa manisnya :)

hazman fadzil said...

okey la bro... lepas nie boleh mintak kedai pilih ketam betina je la kan.... heehehhe

amirah said...

memang ketam betina banyak isi...sedappp

D_08 said...

penah dengo ketam pondan???.... tak penah?? ...haaaa....tungggu.... nanti awok up ceghite ni nanti....nanti2 leeeee

Amanda Suria said...

Suka mkn ketam..nak2 masak cili api...sodap...