Pages

Friday, October 12, 2012

Jom Jalani Ibadat Qurban dan Aqiqah di Kemboja

Dalam masa 2 minggu lagi, kita akan menyambut Hari Raya Qurban ataupun Hari Raya Haji. Sudah tentu ramai yang ingin menjalani ibadat qurban. Tak kiralah sama ada lembu ataupun kambing.

Maybe dah ramai yang menjalani ibadat ini sebelum ini dandaging korban dibahagikan kepada orang-orang di kawasan setempat. Terfikirkah kita ada sesetengah tempat yang mana amat jarang menikmati daging.

So apa kata kalau kali ini kita buat korban di Kemboja pula. Ramai yang memerlukan. Anyway kalau ingin berbuat sesuatu yang berlainan kali ini, apa kata kita gembirakan saudara-mara seagama kita di Kemboja melalui eQurban.

Satu bahagian lembu adalah RM230 manakala satu ekor lembu adalah RM1,600. Kalau nak kambing ianya RM550 untuk seekor.

Pihak eQurban akan mengeluarkan sijil aku janji sebagai wakil melaksanakan ibadah korban tersebut kepada semua peserta dan menghantar gambar-gambar berkaitan yang menunjukkan ibadah tersebut telah dilaksanakan. Kalau nak buat aqiqah pun boleh juga.

INGAT YA TARIKH TUTUP UNTUK QURBAN TAHUN 2012 ADALAH 19 OKTOBER 2012 (JUMAAT), IAITU 1 MINGGU DARI SEKARANG

Untuk maklumat lanjut, boleh check kat eQurban.

1 comment:

Unknown said...

I would like to say thanks a lot for sharing this useful info about Qurbani.
In 2011 Qurbani Foundation Worldwide Qurbani Service benefited hundreds of thousands of people in over 30 of the world's poorest countries. This year, with your support, we want to reach even more people and share the joy this coming Eid al-Adha insha'Allah.
qurbaniappeal