Pages

Friday, September 28, 2012

Pembentangan Terkini Bajet 2013

Update:
Jumaat nanti, 28 Sepember 2012, pembentangan Bajet 2013 akan diadakan di Parlimen oleh Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan. Kita tunggu apakah surprise yang bakal diumumkan di dalam Bajet 2013 nanti.

I am sure ramai yang menantikannya terutamanya apakah langkah yang bakal diumumkan bagi membendung kenaikan harga rumah dan juga kenaikan kos hidup terutamanya bagi mereka yang berada di bandar. Adakah kadar cukai persendirian akan diturunkan or dinaikkan pelepasan persendirian kepada let say RM10,000 or pelepasan anak dinaikkan kepada at least RM2,000 seorang?

Bagaimana pula dengan golongan pertengahan yang mana ramai yang berpendapat tidak banyak yang mereka kecapi di dalam bajet-bajet tahun sebelumnya?

Kita nantikan pengumuman Bajet 2013 hari Jumaat nanti. Bagi yang tak berpeluang untuk melihat or mendengar, boleh check tweet di sebelah kanan entri ini. InsyaAllah saya akan update dan juga buat entri mengenai rumusan or ringkasan Bajet 2013 nanti.

Opppsss, terlupa pula dengan pemberian bonus bagi penjawat awam? Setengah bulan lagi sudah semestinya ditunggu-tunggu oleh semua. Maybe BRIM II or pemberian RM100 untuk murid-murid sekolah?


4 comments:

Myvitrd said...

Hope adalah sesuatu yg dpt untuk golongan pertengahan mcm sy ni

Adziim said...

Sebagai kakitangan swasta, bajet kerajaan ni tak banyak effect aku, bonus-bonus memang tak merasa.

Mohd Aslam said...

Harap ada sesuatu yg boleh memberi impak jangka masa panjang

nur said...

SEMUA ORANG MESTI NAK TUNGGU BONUS KAN DALAM BAJET 2013 NI..


BAJET 2013/ NAIK GAJI KERJA X KUALITI?

tentang KOH SAMUI