Pages

Sunday, September 23, 2012

Apa Ada di Pasar Malam Jalan TAR

Setiap hari Sabtu ada pasar malam kat Jalan Tuanku Abdul Rahman (Jalan TAR), Kuala Lumpur. Macam-macam ada kat sini. Jagung rebus bakar nampak macam sedap aja.
Nasi berlauk pun ada, dagang dan kerabu tidak ketinggalan. Pelbagai lauk ada tapi rasanya harga sedikit mahal. Biasalah kan sekarang harga barang dah naik.
Sekarang ni macam dah jadi trend jual stew. Opppsss bukan stew tapi benda alah yang cucuk-cucuk ni. Tak kira le daging or ayam.
Makan buah-buahan memang bagus untuk kesihatan. Apa orang putih cakap? An apple a day keeps the doctor away?
Untuk kanak-kanak, permainan pun ada.
Sate ikan ni makan memang sedap. Kena pula sosnya yang pekat dan dibakar garing. 
Pernah cuba akok tak?
Benda alah ni, kalau dah masukkan dalam air panas dan makan ngan sos mesti sedap kan? Semua makanan nampak sedap aja.
Inilah yang paling sedap for me, ayamnya yang garing dan memang murah. 
Apa lagi kalau bukan kebab.

10 comments:

Adziim said...

Masalahnya apple yang jual di negara kita ni disalut ngan wax/lilin supaya tahan lama. Tu yang bahaya .

Nik Zulkhairi said...

salam. gambar nombor 3 itu bukan stew namanya. itu shish kebab. stew ialah sejenis lauk yang berkuah.

KiD said...

waaahhh... memang macam2.. dulu keje area situ 3 tahun.. syiok cuci mata

NUR said...

Pasni terus cari kebable..

cimon said...

Jom beratur bli kebab. (^_^)

HeNRieTTa JoSe said...

Dh lamer xpergi pasar mlm jln tar....pling suka tahu bakar....

Fauzi The Explorer said...

dah lama tak pergi sebelah malam.. wah gambar2 bro membuatkan hati teruja nak pgi pasar malam jln TAR ni

hazman aka species1980 said...

kalau pasar malam... roti john , kebab dan murtabak adalah pilihan orang ramai kan....

JMR said...

lama tak pegi jalan TAR ni..

NOORHAYATI AHMAD said...

Insya Allah tak bahaya. Wax tu edible...