Pages

Saturday, September 14, 2013

Nampak Gaya Kena Burn Tiket Airasia

Memang bagus juga beli tiket Airasia awal-awal sebab dapat harga tiket yang murah tapi kekadang oleh kerana sebab-sebab tertentu tarikh yang kita pilih tu tak dapat kita nak travel bila sampai waktunya.

Itulah mungkin terjadi kepada saya. Actually saya dah book tiket ni untuk satu family bercuti pada bulan November nanti. Tiket tu dah dibeli dan dibayar pada bulan Januari lepas.

Baru dapat tahu sekarang ni ada masalah yang mana menyebabkan saya tak boleh bercuti pada bulan November nanti. Tak apalah anggaplah ini sebagai cubaan kan?
Actually kalau nak tukar tarikh or cancel penerbangan Airasia ni, caj sebanyak RM70 untuk satu sektor seorang dikenakan. Maknanya kami berempat, kos akan dikenakan adalah sebanyak RM560 (8XRM70). Rasanya baik beli tiket lain berbanding dengan tukar penerbangan.

Biasalah apabila kita beli tiket awal, tak semestinya apa yang kita rancang tu terjadi. So nampak gaya kena burn le tiket Airasia ni.

6 comments:

mama tisya said...

air asia untung kt sini la..cz org dh bli awal tp nk fly lmbt lg..kdg2 mcm2 hal bole berlaku kn..tp tkpela...ada sebab smuanya kn..moga bole fly lg nanti

✿INA AINAA✿ said...

makaihhhh, byk tuuu.. baik beli tiket yang lain.... ena tak pernah lagi beli tiket flight sndirian.. selalu family yg uruskan.. hehehehe

mama maman aka yana said...

tuh la kannn.. takde rezeki eks... sabar jew la.

Unknown said...

Tak boleh jual tiket kat org lain ke?

Hazmin Hamudin said...

Dari situ la airasia ni buat duitkan. nampak tak strategi diorang ni.

amirah said...

xde rezeki nak bercuti. takpela boleh pergi lain kali. maksudnya terpaksala burn je tiket ni..