Pages

Sunday, September 12, 2010

Segmen Kenali Blogger: JMR

Selamat hari raya semua. So macam mana dengan raya kali ini, sure masih tak puas lagi kan. Anyway segmen kita kali ini bersama JMR, aku menulis bukan kerana nama......hmmmm agak-agaknya kerana apa ya, minat? mengisi masa lapang? duit? cari kawan? ataupun ... anda fikir-fikirkan le.

Entry pertama pada 14 Jun 2009, dengan tajuk entry 1st Entry. Sebelum ni JMR dah ada blog tapi delete dan menyambung kembali disebabkan nak menulis.

JMR menulis macam-macam antaranya mengenai kisah semasa, sukan, hiburan, fotografi, filem dan macam-macam lagi. Yang ni semasa tengok cerita toy story 3, JMR bagi 5 star-rating untuk filem ni dan memang penggemar woody rupanya.

Entry ni memang aku suka sebab ianya bagi ilmu mengenai facebook. Siapa tak kenal facebook kan? Mengikut entry tu, pada tahun 2009, terdapat 4 juta penggemar fb di Malaysia dan ianya lebih tinggi jika dibandingkan dengan penggunaan yahoo atau google.

Secara ringkasnya, based on chart tu rasanya 55% penggunanya adalah wanita dan approximately 80% pengguna adalah dalam lingkungan umur 18-34 tahun. Apa-apa pun berhati2 bila menggunakan lama sosial ni.

Inilah gambar kucing yang telah menetap 7 tahun bersama JMR. Memang cantik gak kucing ni tapi apasal nampak tak ceria aja kucing ni.

JMR memang minat sungguh dengan fotografi ni. Inilah antara gambar yang diambil dan nak tahu mengenai tips bolehlah tengok sini ya. Bagi saya biasa aja guna kamera yang ringkas dan janji ada gambar, tak reti guna kamera yang pelik-pelik. Mengikut JMR, dalam 20% pengguna yang betul2 tahu dengan DSLR.

Ni satu lagi tips atau information mengenai camera angle. Ada tiga jenis iaitu same level, high level dan low angle. Agak-agaknya yang ni mana satu?

So nak tahu lebih lanjut apa kata kita terjah JMR.

8 comments:

Unknown said...

SALAM,
TERIMA KASIH ATAS ENTRI INI, SEDIKIT SEBANYAK MEMBERIKAN INFO KEPADA LF

black_mel said...

thnx for sharing..mmg nampak menarik..will visit it soon..

Bro Framestone said...

first time jumpa dia masa gasby hari tue

lepas teu ade gak plan nk berjumpa cuma keadaan tidak mengizinkan..

gmbr yg die amik mmg menarik

Regard,
BroFramestone Blog
@ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

Relevan said...

Selamat Hari Raya ketiga untuk Sharinginfoz..

abigemok said...

dah terjah pun.. :D

ardinihumaira said...

JMR sangat pandai ambik gambar! ^__^
jum2 ke blog dia

sabree hussin said...

cantik angle foto tu

JMR said...

kucing dah lama bro..heheh..btw, TQ sbb segmen ni utk JMR..terbaek la S.I !!!