Pages

Thursday, September 30, 2010

Kedudukan Liga Juara-Juara 2010/2011: 2 Perlawanan

Setelah dua perlawanan kedudukan bagi Kumpulan A didahului oleh Inter Milan dan kedua Tottenham. Mereka berkongsi 4 mata setelah menang 1 perlawanan dan seri satu perlawanan. Kalau mereka boleh kekalkan permainan, tak mustahil Inter Milan dan Tottenham akan meneruskan ke pusingan 16 pasukan.

Bagi kumpulan B, Lyon mendahului dengan mengumpul 6 mata setelah menang kedua-dua perlawanan. Rasanya Lyon tak menghadapi masalah untuk ke pusingan seterusnya maybe akan ditemani oleh Benfica.

Kumpulan C menyaksikan Manchester United mengetahui dengan 4 mata tetapi saingan sangat sengit terutamanya oleh Rangers dan Valencia. Maybe Man Utd dan Valencia akan meneruskan. Apa-apa pun, masih ada 4 games to go.

Kumpulan D pula menyaksikan Kobenhavn dan Barcelona menduduki 2 tempat teratas.

Kumpulan E pula, quite sengit juga tapi Bayern Munich mempunyai kelebihan setelah memenangi kedua-dua perlawanan.

Kumpulan F menyaksikan another English Club, Chelsea menduduki tempat pertama dan kedua adalah Spartak yang mana kedua-dua mengumpul 6 mata setelah menang 2 perlawanan.

Memang minat gak dengan Kumpulan G ni sebab semua team dalan group ni quite strong, tapi rasanya tak boleh pandang rendah pada Ajax even mengumpul satu mata setakat ini.

Bagi Kumpulan H, nampaknya Arsenal dan Shakhtar tidak mempunyai banyak masalah untuk terus bersaing di dalam liga juara-juara 2010/2011 setelah menang perlawanan-perlawanan terdahulu. Tapi I am sure games antara kedua-dua pasukan ini pada perlawanan yang ke 3 nanti sangat ditunggu-tunggu oleh mereka.


So far Eto from Inter Milan adalah penjaring terbanyak setelah menyumbat 4 gol. Bostos dan Anelka masing-masing mengumpul 3 gol. Memang minat betul dengan Anelka ni sejak dari beliau bermain dengan Arsenal.

Fabregas dan Vela from Arsenal masing-masing telah mengumpul dua gol. Need more actions from Fabregas setelah tidak dapat bermain pada perlawanan kedua disebabkan oleh kecederaan.

Pembantu yang telah memainkan peranan penting dalam menjaringkan gol juga oerlu diberi kredit. Culio from Cluj telah membantu rakan menyumbat 3 gol dan seterusnya 3 pemain Arsenal, Fabregas, Arshavin dan Wilshere telah assist 2 gol masing-masing. Ini bermakna Arsenal bermain dengan penuh semangat berpasukan dan tidak mementingkan diri semata-mata ingin mendapat nama menjaringkan gol.

Sumber: uefa

4 comments:

shahrilhakime said...

awok terkejut dengan Spurs....no 2 dlm kumpulan..... walopon awal lagi nii....tak salah ini penampilan pertama Spurs dalam champions league kan???.....not bad.....

sahromnasrudin said...

salam ziarah..aku sedih AC Milan cume seri je huhuhuh

oktant said...

Spurs boleh tahan gak. Menang besar.

Relevan said...

Arsenal..