Pages

Wednesday, March 19, 2014

Sedap Juga Pepper Lunch di Mid Valley

Hari tu pi Mid Valley jalan-jalan so pi le singgah makan kat food court tingkat 3. Makanan yang dicuba adalah masakan ala-ala Jepun, Pepper Lunch. Sebelum ni Auntie E selalu cakap yang makanan ni sedap sangat.

Menu yang dicuba adalah chicken pepper rice @RM9.90. Sekali cuba memang terasa akan kesedapannya. Hati-hati ya sebab ianya diletak dalam hot plate. Masa kita angkat benda alah tu bunyi berdesir-desir @sizzle. Jagungnya memang fresh dan ayamnya apabila kita tunggu kejap memang jadi garing dan jangan lupa. Ramai juga yang makan pepper lunch ni.
Nak makan memang senang aja, mula-mula kita spread mentega yang berada di bawah jagung tu. Make sure ianya sebati dan lepas tu kita sizzle kannya mengikut selama mana yang kita nak bagi mencapai semasak yang kita nak. Last sekali letak le sos istimewa.

Jangan tergopoh gapah nak makan ya sebab benda alah ni panas. Satu lagi kalau menikmati makanan ni, make sure tak perlu le buka kertas tu takut terkena tangan kita kat hot plate tu ya. 
Sosnya ada 3 jenis, saya ambil dua aja.
Supnya pun sodap especially dengan rasa stok ayam yang digunakan.
Kalau tak nak ayam, boleh cuba daging ataupun salmon. Hmmm, dengar citer daripada Auntie E, daging yang cheese tu sedap sangat sampaikan dia selalu makan menu ni apabila menikmati di Pepper Lunch.
Boleh le tahan ramai orang kat Pepper Lunch ni. Nanti singgah kat Mid Valley boleh cuba lagi Pepper Lunch ni. Selain kat sini, kat Pavillion ada, 1 Utama, Sunway Pyramid pun ada.

2 comments:

mama tisya said...

pernah mkn sedap gk...tp kalo mkn kt restoran pavi rege mhl compare mcm kt midvalley or klcc

! Arjunakirana ! said...

alamak... tak berapa suke paper... sakit perut... hehehe by the way thk bagi info... boleh ajak kengkawan wootwoot2