Pages

Tuesday, November 5, 2013

Takkan Nak Tukar dekoder Astro PVR Kena Caj Kot?

Sebelum ini saya telah upgrade dekoder lama kepada dekoder byond. OK juga since kos pemasangan adalah percuma. Then bila guna baru perasan yang dekoder ni tak boleh nak record. Then dalam kotak tu ada pamplet yang menyatakan apabila kita upgrade sepatutnya dapat dekoder yang boleh rekod, PVR. Pas tu pula dapat 3 kredit untuk astro best.

Memang saya dah upgrade kepada superpack. So call le customer service, macam mana kalau nak tukar kepada dekoder Astro Byond PVR. Diaorang cakap kalau nak tukar kena le bayar RM50 untuk pemasangan. Takkan kena bayar lagi. Dahlah setiap bulan RM125++.

Satu lagi dapat surat from Astro menyatakan yuran bulanan untuk Astro Family naik RM2 manakala yang sport package pula naik RM6. Saya cakap le kat diaorang apasal masa call untuk tukar dekoder lama ke Byond hari tu tak cakap pasal PVR. Dia pun cakap, kalau tukar masa tu pun kena bayar juga RM50.

Hmmmm, wait and see le, nanti saya akan dapatkan Astro Byond PVR tanpa kena bayar. Tunggu le Astro.

5 comments:

mama maman aka yana said...

kaya tokey astro kannnn

cronix said...

Kdg2 diaorg buat promo free utk tukar decoder. Kalau tak, insist la jugak nak free sbb kita mmg dah upgrade to superpack. So supposedly kena dpt decoder yg boleh pvr.

mamawana said...

Assalam,

Saya dah fotong itu astro...sebab Aiman tak kisah..

Mak lagenda said...

Oleh kerana skrg ni mak stay di 2 buah rumah ( weekday di rumah A dan weekend di rumah B ) so mak mmg stick dgn dekoder lama.

Pastu stress sbb promoter astro akan call 5-6x sehari utk promote tukar dekoder.

*dekoder baru x leh nak guna 1 acc..dekoder lama still leh guna 1 acc dan byr 1 bill je*

CIK TOM said...

smua harga naik harga skang...huhu..
xpe tgu nanti maybe akan ada promosi tukar tnp caj..