Pages

Sunday, November 10, 2013

Senarai Harga Kereta di Malaysia 2014

Tadi masa baca newspaper The Star tengok bahagian motoring. Kat dalam ni ada senarai harga kereta terkini. Jom kita tengok harga kereta bagi netry-level. Tak sangka sekarang ni banyak juga pilihan yang ada jika dibandingkan beberapa tahun lepas yang mana orang yang ada ialah kereta buatan Proton dan juga Perodua.

Proton of course sinonim dengan Saga, ianya bermula daripada RM33,438 manakala bagi Perodua pula ada pilihan Viva bermula RM24,924 dan Myvi bermula RM41,924.

Kalau nak cuba kereta lain bolehlah tengok Hyundai, Mitsubishi ataupun Suzuki. Pilihlah yang mana sesuai dengan kawan-kawan berdasarkan bajet dan kegunaan.
Family car ni memang salah satu segmen yang penting dan hot. Yang ni lagi banyak pilihan yang ada dengan sekarang ni harga yang berpatutan termasuk Nissan Almera yang semakin mendapat tempat di hati rakyat Malaysia.

Bagi kereta Proton memang ramai juga sebelum ni menggunakan Persona. Cuba tengok le di jalan raya, penuh dengan kereta model ni tapi ini akan berubah dalam masa beberapa tahun lagi jika Proton tidak melakukan sesuatu bagi menangani persaingan yang semakin sengit.

Sebab tu juga kita tengok Honda telah memperkenalkan atau meningkatkan design kereta City. Macam-macam jenis variant ada. Anyway ianya bermula daripada RM85,980.
Mitsubishi juga tidak melepaskan peluang untuk bersaing dalam segmen ini dengan pengenalan Attrage yang bermula daripada RM78,000.
Bagi Toyota Vios pula memang sering bersaing dengan Honda City bagi foreign car. Apa yang rakyat Malaysia mahu ialah pengenalan kereta yang lagi mampu di masa hadapan dan diberi banyak pilihan bukan hanya limited kepada kereta tempatan.

2 comments:

Myvitrd said...

sekarang aku fokus untuk family car yang tak byk masalah dan senang nak buat maintenance bro..

Misz-ella said...

Vios baru dapat sambutan hangat nampaknya