Pages

Saturday, June 30, 2012

Memang Sedap Durian Musang King

Pagi tadi pi pasar tani di Taman Melawati so ternampaklah durian musang king yang diperkatakan oleh ramai orang. Tak bawa pula kamera so tak dapat le ambil gambar durian. Anyway sekilo dijual dengan harga RM20. Penjual tu cakap musang king yang dijual tu datangnya dari Pahang.

Kebetulan ada durian yang kecil-kecil so kitaorang ambil le sebiji dan bila ditimbang ianya RM17. So suruh le diaorang buka terus, senang le nak bawa balik rumah. 
Ada le semuanya lebih kurang 10 ulas. Isinya memamg kuning dan sedikit pahit. Ianya tak terlalu manis dan just nice rasanya dengan kepekatan isi dan apabila masuk di dalam mulut terasa keenakan durian ini. Lain kali kena beli lagi, terasa keenakan lemak manis durian ni.Walaupun harganya mahal @RM20 sekilo, saya rasa sekali sekala OK juga cuba benda alah ni. Rating saya bagi 8.6 out of 10.

Jom kita tengok pandangan bloggers mengenai musang king:
  • Rubaizah: rasa dia plak mak aiiiiiiii..... sedap x tau nak habaq la... sampai la ni aku dok terbayang2 keenakan mkn musang king... biji kecik isi tebal.. sedap... harga pun sedap...
  • Deekuntum: Korang tengoklah warnanya.  Perggghhhh kuning terang.  Terbaeklah.  Isi tebal, manis, biji kecil..fuh..mmg the best durian I've ever taste.
  • Adifashla: Musang King ni memang rasanya lemak manis..dan berwarna kuning ..memang sedap la..
Bagi yang pernah mencuba durian musang king ni, apa kata share pengalaman ataupun pandangan.

9 comments:

Farra Da Smiley said...

wahhh
saya tak makan durian
pening ngan baunye
tp huby luv it

Farah Deeb said...

Saya tak ske ngat Musang King ni. Feberet saya Udang MeraH. Pernah terai? :)

Anonymous said...

Baru jek balik
Mkn durian musang king di selayang...harga mmg 'sedap' !!! Tapi kelazatannya tak terkata...valued for money....

Anonymous said...

kadang2 rasa nak marah je blogger ni sebab dok tayang isi durian tu..!!

Juadah said...

makan durian tapi tak tau nama/jenis apa...

Anonymous said...

Murahnya RM20...Saya baru minggu lepas beli kat lebuh raya karak KL area pahang..harganya RM40 sekilo....sebiji RM86.00..hahaa terkena aku

Saladin said...

harga sekilo musang king hanya rm10 sekilo...kalau lebih rm10..maknanya kena tipu...di Bentong Pahang Musang King gred A harganya Rm10 sekilo...gred biasa rm4 sekilo...saya baru borong 2 minggu lepas...di Saujana Utama Sg Buloh..rm10 sekilo(gred biasa)..lokasi bersebelahan lampu isyarat di saujana utama...

Sharinginfoz said...

saladin: ni masa 6 bulan yang lepas, sekarang ni memang harganya dah turun sebab musim durian sekarang, mana-mana kita jalan ada aja jual durian.

Unknown said...

Musang king yg harga RM10 tu klon musang king. Durian kampung kawin dgn musang king. Sb tu harganya murah. Sy ada dusun durian d Bentong.