Pages

Sunday, June 17, 2012

Sungguh Menarik Nokia Lumia 900 @Jom Dapatkan Satu

Telefon bimbit sudah sebati dengan kehidupan kita sekarang ini lebih-lebih lagi dengan smartphone yang banyak membantu memudahkan urusan seharian. 

Sebut aja handphone sudah tentu teringatkan Nokia. Setiap hari lebih daripada 1.3 bilion rakyat seluruh dunia menggunakan Nokia untuk berkongsi pengalaman, mengabadikan saat-saat indah, mencari maklumat ataupun untuk berhubung dengan orang tersayang.

Guess what telefon bimbit pintar terbaru daripada Nokia bakal menjelma di Malaysia tidak lama lagi.
 
Inilah telefon yang saya maksudkan Nokia Lumia 900 yang diperkatakan oleh peminat-peminat telefon bimbit. Memang cantik juga warna biru kehijauan @cyan ni. Sudah tentu ramai yang menantikan kemunculan Nokia Lumia 900 di pasaran. Harga dan tempat untuk membeli telefon ini belum dinyatakan lagi oleh pihak Nokia so in the mean time tunggu ya. 

Personally, I have been using Nokia for more than 10 years. Rasanya sudah sampai masa untuk cari telefon baharu untuk menggantikan telefon yang saya guna sekarang. Kebetulan banyak juga review positif mengenai Nokia Lumia 900.

Apa yang menarik mengenai Nokia Lumia 900? Sudah tentu dengan skrin besar bersaiz 4.3" dengan paparan ClearBlack yang sesuai digunakan di dalam ataupun di luar bilik, tidak kira di bawah sinaran cahaya matahari yang terang. Satu lagi telefon ini menggunakan lensa kamera Carl Zeiss dengan resolusi 8MP.
Warna hitam pun sesuai digunakan di samping warna cyan. Ianya menggunakan pemproses @processor 1.4 GHz. Nokia Lumia 900 dipilih sebagai telefon pintar terbaik di Consumer Electronics Show (CES 2012) awal tahun ini di Las Vegas.

Berat Nokia Lumia 900 adalah 160g menggunakan Windows Phone Release 7.5. Ianya adalah yang paling nipis di antara keluarga Lumia.
Bila tengok warna cyan nampak cantik juga, tak tahu yang mana satu nak pilih. Musykil betul. Bateri pula 1830mAh. Bateri ini mempunyai kuasa lebih tinggi jika dibandingkan dengan Lumia sebelum ini tetapi of course ketahanan bateri bergantung kepada cara penggunaan. Badan Nokia Lumia 900 ni memang solid menggunakan bahan polikarbonat sesuai dengan tradisi Nokia.
Nokia Lumia 900 ini dilengkapi dengan perkongsian internet wi-fi sehingga 5 peranti @devices berserta dengan Nokia Maps dan Bing Maps. So tak perlulah guna GPS berasingan ya. Integrated Facebook, Twitter dan LinkedIn Groups boleh didapati dengan telefon bimbit pintar ini. Sudahkah saya cakap yang Nokia Lumia 900 ni dilengkapi dengan Internet Explorer 9 with HTML 5 support?
Belum apa-apa my son, Danish cakap Nokia Lumia 900 ni bagus, bukan setakat satu tangan tetapi dua-dua ibu jari ditunjuk. By the way, yang bagus mengenai produk ini adalah antaranya paparan skrin 4.3", badan yang diperbuat daripada material yang kukuh @polikarbonat (kena tukul dan paku pun tak rosak telefon), bateri berkapasiti tinggi @1,830 mAh dan lensa kamera 8MP @Carl Zeiss.

So nak tahu lebih lanjut, jom Nokia Lumia 900. Tunggulah kemunculan telefon bimbit pintar di Malaysia.

  
Entri yang ditaja bagi tempoh 48 jam. Untuk entri terkini, sila lihat di bawah.

10 comments:

ejaMaria said...

lawa...
saya pun pengguna tegar Nokia... ;p

Mak Lagenda said...

mak pun pengguna tegar nokia!!

2 kaler je lumia nih offer ke..klu ada putih, mesti lg cantik kan?

hazman aka species1980 said...

alhamdulillah... makin bertambah-tambah rezeki bro yea skang nie.. tu tak campur BE lagi kan.... Dapat review telefon mesti lagi best kan...

amirah said...

menarik jugak ni...

Anonymous said...

Last pakai fon nokia beberapa tahun yang lepas..tapi yang nokia lumia ni nampak best jugak.

Dkna Abza said...

dah lama tak usha telefon baru.

Insan Biasa said...

ntah brape ntah hrgenye ni?

Adziim said...

Percubaan Nokia nak fight Apple dan Samsung.

apdm said...

salam..

nampak menarik tp budget blm ada nak beli ni.hehhe

Nazri Razra said...

Berkenan sungguh dihati akan telefon ini. Tap harganya agak merunsingkan fikitan. *cewahh. Ayat beradab gitew*