Pages

Saturday, October 24, 2009

Mari Bercuti di Cameron Highlands

Ini gambar just nak share semasa bercuti di Cameron Highlands. Memang seronok dan temoat yang menarik untuk membawa keluarga ke sana. Cuacanya sungguh sejuk dan nyaman.


Tempat yang kami stay ialah Strawberry Park. Entahlah apasal bagi nama tu pulak mungkin disebabkan straberry memang famous kat sana. Danish dan Afiqah memang suka sangat datang sini yalah keadaannya berbeza dan berlainan.

Kalau yang nak having fun with family, boleh juga pi kat strawberry farm, bolehlah petik sendiri strawberry, kalau tak silap RM20 untuk dua orang, tetapi aku masuk sekeluarga 4 orang, bukannya beza pun, hmmmmm memanglah harga RM20 tu lebih mahal jika dibandingkan dengan yang dah siap di pack, tetapi sekali sekala ok apa.

Tapi kalau nak sedap bila beli strawberry tu makan terus baru fresh, kalau rasa macam masam boleh letak coklat, memang sedap. Kalau tak percaya cubalah.


Satu lagi kalau bosan-bosan melawat strawberry, bolehlah pi tengok kaktus. Memang banyak jenis pokok kaktus kat sana.

5 comments:

Aidi-Safuan said...

eh..stay kat strawberry park ke?dengar citer situh antara tempat paling mahal.btol ker?berbaloi kah?more picture plz!!

Sharinginfoz said...

Majikan tempat aku kerja ada beberapa apartment kat situ untuk staff. So oklah dapat rate yang minima. Tapi my in-law pernah dok sana lebih kurang RM300++ / day.

treasurekeeper said...

salam kenal :)

thanx 4 dropping by at my blog :)
this yr feb pun ada gi cameron gak ngan family ramai2..pegi time cuti thaipusam, so penuh la cameron tu, tak syok sgt lak..and dah tak sejuk sgt cam dulu2.rate sume lodging pun akan naik gile2 huhu

take care dear :)
-hajar

Sharinginfoz said...

treasurekeeper......

hmmmmmm, yalah pi jalan-jalan bawak keluarha bagus tu....... yalah sekarang semua benda mahal kan??? yang penting dapat mengeratkan hubungan

icee-yah said...

tak sangke kite pergi sam etempat tapi lain lokasi..huhu..:0