Pages

Monday, December 1, 2014

Beli Telefon Samsung Core 2 Untuk Danish

Sebelum ni wife ada janji ngan anak lelaki, jika dapat 5A nak beli handphone. So baru-baru ini anak mendapat keputusan 5A dalam UPSR. So bawa pi Samsung Centre kat AEON Wangsa Walk so pilih punya pilih Danish minat Galaxy Core 2. Memandangkan telefon wife Ace Plus yang dah hampir 2 tahun ada problem so wife beli telefon Grand 2.

So dua-dua telefon ni ada kamera depan dan belakang.
Ni le Samsung Galaxy Grand 2 yang mana harga kat sana diaorang letak RM799 berbanding dengan harga asal diaorang cakap RM999. Kalau tak silap model ni lebih kurang setahun. Skrinnya adalah bersaiz 5.25 inci.
Dapay yang gold punya, leather pula tu.
Untuk Danish Samsung Galaxy Core 2 yang berharga RM499. Saiznya adalah 4.5 inci dan model ni tak sampai 6 bulan dikeluarkan.
Ni bahagian belakang Core 2. Semua sekali adalah RM1,378 termasuk dengan 2 memory card 8GB (RM60) dan cover (RM20) untuk telefon Danish.
Ni le perbezaan telefon Samsung Galaxy Core 2 (kiri) dan Grand 2 (kanan). By the way, kedua-dua phone ni menggunakan processor Quad Core 1.2GHz. Bagi OS pula yang Core 2 lagi terbaharu iaitu KitKat manakala yang Grand 2 adalah Jelly Bean.

3 comments:

Luqman Zakaria said...

wah...oklah tuh..tahniah danish dapat 5A :)

eelobor said...

elok juga bagi hadiah sebagai ganjaran untuk motivasi anak....

Pak Tam said...

Tahniah kepada danish dan parents juga. Alhamdulillah . semoga terus berjaya dimasa hadapan. Amin.