Pages

Friday, February 21, 2014

Betul Ke Transfer Melalui Internet Interbank Dapat Hari Sama?

Pagi tadi ada buat interbank funds transfer from Bank Islam tu Maybank melalui internet banking. Pada kebiasaannya kalau saya buat pemindahan wang pada hari bekerja, lebih kurang pukul 6.00 petang lebih dah dapat pada hari yang sama.

Yang peliknya sekarang ni dah pukul 9.00 malam, check dalam maybank2u, dana tu tak masuk lagi. So saya call le Bank Islam di nombor 03-2690 0900 pas tu diaorang cakap pemindahan tu dah berjaya dan nombor akaun tu memang betul. So diaorang suruh call Maybank pula.

So saya call le Maybank untuk mendapat kepastian di nombor 03-7844 3696. So customer service tu cakap memang betul, ianya sepatutnya masuk selepas pukul 6.00 petang tapi ianya sehingga pukul 11.59 malam. Oooooo macam tu pula. Then dia advise kalau tak masuk lagi esok kena contact Bank Islam.

Maklumlah caj pemindahan hanya 10 sen, apa yang kita boleh expect? Tapi wait a minute. Kita sebagai pengguna ada hak untuk bertanya kalau kita rasakan ianya tak betul.

Maybe ada yang pernah mengalami situasi macam saya apabila buat pemindahan wang.

2 comments:

Unknown said...

kalau cimb instant transfer boleh dapat on the spot...tapi admin charge rm2

fatimahradzi said...

oh awak selalu ya interbank transfer dari bankislam ke maybank? saya nak buat gitu juga dengan supplier sya nanti. mmg selalu jadi gini ke atau penah je dapat wktu yg ditetapkan?