Pages

Friday, April 19, 2013

Sedap Ke Embun Menitik?

Baru-baru ini pi makan sempena dengan farewell kawan satu pejabat. So pi le makan ramai-ramai. Memang ini adalah salah satu pencuci mulut kegemaran kitaorang. Nak tahu namanya, ianya dipanggil embun menitik. Entah macam mana diaorang dapat nama ni.

Yang nyata ianya adalah sagu gumpal yang dimasak then dimasukkan ke dalam santan dan di atasnya ada aiskrim. Pas tu kalau nak makan campur sekali dengan gula melaka. Memang perfect dan of course sangat sedap. Sukar digambarkan dengan kata-kata. Yang ni saya bagi rating 9.1 out of 10. Harganya pun sangat berpatutan, kalau tak silap tak sampai RM4.
Then masa tu saya makan nasi goreng cina, ada ayam goreng dua bahagian, telur dan of course nasi goreng tu ada udang dan ayam. Anyway keropoknya agak keras sikit then nasinya pun keras sedikit. Tapi secara keseluruhan boleh tahan. So saya bagi rating nasi ni 7.1. Harganya kalau tak silap RM7.00++. Then satu lagi ambil air tembikai tanpa ais, saja aja tak nak ais kan. Memang sedap air ni dan harganya pun murah, RM3.50 kalau tak silap.

So apa lagi jom embun menitik, rakan blogger, eyriqazz pun suka dengan embun menitik.

5 comments:

✿INA AINAA✿ said...

wow, tak pernah makan kak.. nmpk tempting, should one day i try this.. *Terliur melihatnyaaa

Unknown said...

unik .. embun menitik .. mungkin sagunya diibaratkan embun kot. yang menitik tu , aiskrimnya .. hee

Diari Maya said...

Boley cuba nih, eskrim tu dia ltak prisa aper yer?

aziekz said...

owh,,,dalam embun tu ada kacang tak,..

Klu ada...

Kt tganu pggil asam gumpal...sama cm gamb tu..
Dr sagu jgk digumpal dgn inti kacang..dan dimask dgn kuah sntan....mmmmm..tgk skang diupgradekan makn dgn ais krim..msti sedap klu sjuk2

Sharinginfoz said...

aziekz: yang saya makan tak ada pula inti kacang, memang kosong aja. Betul tu, zaman sudah berubah, macam-macam diaorang buat