Pages

Saturday, November 3, 2012

Jom Tengok Bilik Horizon Hotel Kota Kinabalu, Sabah

Masa pi Kota Kinabalu, Sabah baru-baru ini atas urusan kerja, saya menginap di Horizon  Hotel. Ianya tak jauh from Kota Kinabalu Airport, lebih kurang 15 minit.
Inilah keadaan di luar bilik hotel. Memang cantik gak carpet yang digunakan. 
Anyway saya dok dalam bilik superior Actually bilik ni le yang paling biasa. Hmmm, dok sorang pun ada dua katil. Hantam ajalah. 
TV mesti ada kan dalam hotel, sambil-sambil boleh tengok movies ataupun tonton berita terkini. Tapi of course tak semua channel ada.
Bilik air pun not bad, color hitam yang digunakan nampak elegant. 
Sabun dan benda alah lain ada disediakan. Kalau nak berus gigi dan ubat gigi boleh call diaorang dan ianya adalah percuma
Mula-mula masuk cari juga air mineral, biasanya kat hotel lain diaorang letak atas meja tapi kat Horizon Hotel ni dalam cabinet berpintu. Yang kat atas tu dkenakan bayaran, kalau tak silap RM3 untuk dua botel tapi nak free minum yang hotel punya le ya.
Tak sangka kain pelikat dan sarung disediakan. Memang bagus, lagipun beg saya tak sampai-sampai kat Kota Kinabalu Airport sebab ada masalah teknikal Airasia.
Sejadah tak disediakan tapi boleh minta, kalau hilang dikenakan bayaran RM30. Saya minta cable LAN sekali dan kalau rosak or hilang kena bayar RM50 ya.
Ni le pemandangan dari luar bilik hotel di waktu malam. Anyway untuk satu malam hotel ni kadar yang saya bayar termasuk tax adalah RM208.80. OKlah majikan yang bayar. Jom tengok kadar bilik untuk satu malam.

5 comments:

velasrizal said...

cantik bilik dia

Hazmin Hamudin said...

Cantik jugak bilik hotel ni.. Betul2 dekat bandar ke bro? Carpet tu kalau jalan rasa nak ikut skali bentuk die.. Hehe

Geng Borak said...

BEST LAAAA COMPANY BAYAR... CARPET TU MEMANG CANTIK.. HEHEHEHEE

CIK TOM said...

nmpk biliknya ekslusif...

SURIA AMANDA said...

juling mata tgok corak karpet