Pages

Monday, December 17, 2012

2012 Tahunku Yang Kacak

2012 Tahunku Yang Kacak
Nak menyahut cabaran SEO yang dianjurkan oleh spudinpunya.com, "SEO Extravaganza: Dijemput Semua Blogger Mencuba Nasib". Anyway contest ni ditutup pada penghujung bulan Disember 2012 dan keywords adalah:
Make sure ianya dinilai melalui kreativiti penulisan dan bukan sekadar kedudukan ranking google search. So kalau pandai main SEO sahaja tidak mencukupi ya. Semasa saya tulis entri ni tengah fikir macam mana nak buat entri yang kreatif. Hmmm, susah juga ya.

Apa yang menyebabkan saya kata 2012 tahunku yang kacak? Actually saya yang jenis happy go lucky dan secara kebetulan saya merasakan tahun ini adalah sangat menggembirakan walaupun mengalami pelbagai cubaan dalam kehidupan. Tak kira dari segi kerjaya mahupun peribadi.

Dari segi blogging pula ianya adalah di antara peribadi dan juga kerjaya. Blogging secara tidak langsung dapat membuatkan kita happy walaupun mengalami pelbagai cubaan. Tulisan kita sedikit sebanyak dapat menjadikan kita ceria. Di samping itu, coretan peribadi dapat dijadikan suatu diari yang sukar dilupakan.
Masih tak faham apa yang saya maksudkan? Secara senangnya blogging ini dapat menceriakan kehidupan. Ianya dapat merapatkan kehidupan peribadi dan kerjaya. Itulah apa yang saya boleh ceritakan. Kekadang teringat pengalaman yang saya rasakan seronok dan sedih apabila beg tidak sampai-sampai kat lapangan terbang Kota Kinabalu.

Contest ini Ditaja khas oleh : Ciktom, mksyahir, FauziBlues, eizil network, lepakk[dot]com, LadFeamir , My Arazzipenmerah[dot]com , nurmisnan dan puanbee[dot]com

8 comments:

Syarih said...

semoga betambah kacak....

Unknown said...

hehe..kalau ada usaha berterusan , pasti bertambah kacak ..serius ..
Tapi kena kuatkan smgt ..hehe.. good luck n thx join ya bro :D aku support semua blogger serumpun

ayunidati said...

saya sokong berblog merapatkan kehidupan peribadi dan kerjaya

Diari Maya said...

Teruskn usaha, semoga bertambah kacak utk 2012 dn thn2 seterusnya ya.

CK TAN said...

kalau blog pasal peribadi dan kerjaya memang digalakkan pasal nak cerita kat luar takut pula, sebab malulah

eyriqazz said...

memang kacak..best juga berblog ni kan? At least, ada diari utk anak2 di masa hadapan..

syarih said...

bagus entry ini...dah berada dikelompok teratas....semoga berjaya

akubiomed said...

Selamat berjaya. :-)