Pages

Monday, November 18, 2013

Suka Betul Anak-Anak Main dengan Lego

Beberapa hari yang lepas sempena hari jadi Danish, mak mertua belikan set lego. Memang budak-budak suka betul dengan lego ni. Yalah daripada bongkah kecil-kecil boleh jadikan benda yang unik i.e. kenderaan or rumah or apa-apa le.
Tak susah sangat sebab dalam set tu ada manual sekali.
So boleh buat benda tu langkah demi langkah.
By the way, dalam kotak tu misalnya bagi set kenderaan ni ada lima set lego yang diletakkan dalam plastik yang berbeza. So maknanya ada 6 kenderaan boleh dibuat. Harganya boleh tahan juga, satu set ni adalah RM100++.
Dalam satu set plastik ni, begini le rupa set lego, bongkah kecil-kecil. Ingat masa kecil-kecil main permainan macam lego yang mana bongkah tu macam jongkong aja.
Ni le setelah siap dibuat. Memang bagi anak-anak adalah satu pencapaian apabila telah berjaya menukar bongkah-bongkah tadi kepada kenderaan yang comel. Macam comel aja, macam cantik aja. Hantam ajalah.
Kan saya cakap memang comel truck penarik ni. 
Yang biru ni pun lagi cantik dan unik. 
Sebelah yang biru tu kereta warna kuning. Benda alah figura dalam tu, dijual berasingan di dalam plastik kecil yang mana harganya kalau tak silap RM12.00++, kat Mid Valley ada satu kedai, kalau tak silap Brickboy Toys. So kesemua ada 16 figura. Kiranya macam aksesori le.
Ni ada 2 lagi kenderaan.
Adik ipar ada juga bagi hadiah untuk Danish. Yang ni memang ambil masa yang lama nak buat berbanding dengan set lego tadi. Boleh buat robot ataupun kereta kebal.
Yang ni actually besar, dalam gambar nak kecil je, entah berapa jam diambil untuk siapkan kereta kebal ni. Selepas siap, memang Danish suka betul bermain dengan kenderaan yang telah dibuatnya.

3 comments:

Unknown said...

whoaaa... lepas nie dah boleh melawat LEGOLAND la pulak bro...

Fiza Rahman said...

Untung danish apt hadiah lego. Anak saya pon suka main.

HeNRieTTa JoSe said...

bestnye...rietta pown suka...tpi rietta xkreatif...