Pages

Friday, September 6, 2013

Macam Mana Nak Activate Internet Banking KFH

Macam mana nak activate internet banking Kuwait Finance House (KFH)? Jom kita tengok. Anyway first mesti buka akaun di KFH dan dapatkan kad ATM KFH.
Then masuk website KFH. Lepas ti kat sebelah kanan tu ada perkataan "register". So apa lagi click le.
 Then tekan "accept" menandakan kita setuju dengan terma-terma internet banking.
Pas tu bolehlah mula dengan langkah pertaa iaitu masukkan nombor akaun, nombor kat ATM, pin number dan type le perkataan / code kat atas tu.
Apa lagi seterusnya masukkan kata nama.
Seterusnya kata nama tadi akan tertera then masukkan password dan masukkan sekali lagi password tu.
Ini untuk keselamatan iaitu pilih soalan dan jawapan. Make sure ingat ya sebab bila nak login nanti perlukan benda alah ni.
 Seterusnya sahkan nombor telefon yang didaftarkan.
Akhir sekali, dah siap. Mudah kan daftar perbankan internet dengan KFH. Tapi ingat sebelum boleh guna internet banking, kena call customer service di nombor 1800-888-534.

Apabila saya call then pilih internet banking, diaorang pass kepada voice mail yang menyatakan ianya boleh dibuat hanya masa waktu kerja. Then saya pilih pula "kehilangan kad", baru customer service angkat then tanya beberapa soalan pengesahan. Lepas tu dia cakap tunggu 5 minit then boleh masuk internet banking.
Nak masuk, kenalah pi kat link ni. Masukkan username dan juga password.
Ni extra security di mana soalah keselamatan tadi ditanya dan kita perlu masukkan jawapan yang mana kita letak waktu daftar tu. Lepas tu tekan next.
Then settle. Mudahkan, ianya dapat menjimatkan masa kita especially kalau kita nak jual beli emas menggunakan internet. Maklumlah harga emas sekarang ni sangat tidak menentu. Dengan adanya perkhidmatan internet kita boleh buat transaksi tersebut.Tapi ianya boleh dilakukan pada hari bekerja 9.30 pagi hingga 4.00 petang.

2 comments:

Hazmin Hamudin said...

Mudah la lepas ni siapa yang ada akuan KFH ni. Dah da step dah.

Unknown said...

thanks for the info

Hai dear..bestlah blog awk..penuh warna warni kehidupan..jemputla ke blog saya dan kita bertukar-tukar link pulak..:)
http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/