Pages

Sunday, May 2, 2010

Hari Balai Polis Terbuka Wangsa Maju

Pada 1 Mei 2010 (semalam) ada pergi ke "Hari Balai Polis Terbuka Wangsa Maju". Ianya adalah pameran berkaitan dengan polis.


Tengok tu ramai gak yang datang, maklumlah dalah akhbar the star, 30 April ada citer mengenai pameran ni. Satu lagi ada makanan dan minuman yang disediakan, of course secara percuma.

Ni antara senjata yang digunakan oleh penjenayah untuk melakukan kerja mereka. Macam-macam ada, pedang samurai, kapak dan macam-macam peralatan yang tajam.

Ini peralatan yang digunakan untuk masuk rumah orang le, alah yang boleh pecahkan atau patahkan magga. Senang aja diaorang buat sekali ngap dah boleh masuk. Hmmmm sebab tu le untuk bagi diaorang susah sedikit kena guna lock-clamp, kiranya keras le sikit, tapi itu of course tak menjamin keselamatan 100%, alah macam steering lock le.

Yang ni memang famous sangat. Apa lagi kalau bukan duit palsu terutamanya mata wang asing. Macam-macam sindikit kan ada sekarang untuk mengaburi orang ramai. Yalah siapa boleh bezakan duit palsu atau duit yang genuine tak kisahlah duit foreign ataupun duit Malaysia.

Apa-apa pun memang bagus usaha yang diadakan oleh pihak polis untuk mendekati masyarakat dan memberi pengetahuan mengenai perkara-perkara yang penting dalam hidup kita.

5 comments:

::Em Hej:: said...

takut je tengok barang-barang yang penjenayah tu gune..huhu..

soffya cik bulan said...

fuhh..hebat tu...knpa sy tk thu ye...:)

AJ said...

sempat lalu je ...hik3...bestke?

Sharinginfoz said...

miszzmaney: memang betul takut gak...

soffya: hmm maybe next time kan..

eyriqazz: best gak tambah pengetahuan tapi ramai org dan panas kat situ

Kaseh NazLieza said...

amboi2...klu g sana mesti dpt mcm2 ilmu kan..