Pages

Tuesday, July 5, 2011

Syarikat Ada Akaun Facebook Tapi Senyap?

Kita tahu sekarang ni banyak syarikat mempunyai akaun facebook sebagai salah satu cara untuk berinteraksi dengan pengguna @pelanggan. Tak kira le syarikat telekomunikasi, perbankan, barangan pengguna, hiburan dan macam-macam lagi.

Tetapi satu aja saya nak komen iaitu apabila pengguna facebook "like page" tu then letak komen @pandangan sama ada positif ataupun tidak, banyak syarikat-syarikat mendiamkan diri. Entah tak tahu sebab apa adakah "takut" untuk menerima hakikat ataupun tak ada masa nak balas or just nak tahu pandangan aja.

Ketahuilah syarikat perlu menghargai sebarang komen @pandangan yang dilontarkan. Kalau tak ada masa nak reply saya rasa baik tak perlu buat "page" tu. Yang saya respect ialah Bank Rakyat @Facebook, selalu reply even selective komen. Sebab tu le Bank Rakyat menjadi Bank Pilihan Anda.

Apa pandangan semua mengenai perkara ini?

15 comments:

  1. awal2 aktif le..lepas tu senyap.

    ReplyDelete
  2. betul3.. bank rakyat memang mengutamakan rakyat :D

    ReplyDelete
  3. ntah ler.... dorang ni cuma nak tgk berapa ramai yang click like page dorang je kot...

    ReplyDelete
  4. betul la kan...buat syarat je ada FB tu...konon2 nye dekat dgn komuniti ...tapi dah tu sonyap jo..huhu

    ReplyDelete
  5. sepatutnya setiap syarikat kena lantih sorang admin untuk jaga akaun fb tu.. tapi macam mana nak berinteraksi kalau akaun fb dekat opis pon kena blok.. hehehe

    ReplyDelete
  6. Mungkin tak der admin yg nak jaga acc fb sykt kot, tu yg senyap jer.

    ReplyDelete
  7. sokong.kalau nk bt page FB,kenalah aktif.xlehlah biar je.masing2 yg post tnggu respon kot.

    ReplyDelete
  8. hahahahha, nama kawan siap kena ban sebab selalu memberi komen mengenai mutu perkhidmatan syarikat terbabit.

    bank rakyat tetap di hati... huhuhu

    ReplyDelete
  9. betul2...saya pun perasan benda yang sama berlaku. kadang2 kita 'like' page sesuatu syarikat sebab nak tau perkembangan terkini, berita dsb..tapi nak nampak update pun susah..hilang efficiency lah mcm tu...

    ReplyDelete
  10. so far belum pernah komen atau bagi cadangan di facebook mana2 company, so tak boleh nak komen lebih2 huhu. Tapi, kalau betul semua company mcm bank rakyat tu, bagusla

    ReplyDelete
  11. selalunya syarikat yang menawarkan produk & servis akan ke hadapan.
    rugi tak guna fb, pengguna fb kan ramai.

    ReplyDelete