Pages

Friday, January 10, 2014

Cara Mudah Tengok Tiket Murah Airasia

Sekarang ni lagi senang nak book tiket Airasia untuk mengetahui tarikh mana harga tiket murah. Macam biasa, lepas masuk website Airasia, isikan butir-butir penerbangan seperti di dalam kotak merah.
Selepas tu keluarlah harga tiket yang kita pilih tu. Tunggu kejap ya, tengok dalam kotak merah yang saya buat tu then tekan kat situ untuk memilih tarikh tiket murah.
Then keluarlah carta untuk sebulan, kita boleh tengok harga yang murah dan mahal, cukup senang kan? Untuk rujukan kotak merah tu adalah waktu cuti sekolah iaitu bermula 22-30 Mac 2014 manakala kotak yang saya buat dengan warna hitam adalah sebelum cuti sekolah.
Lepas tu cuba tukar tarikh penerbangan i.e. 10-14 Mac 2014 untuk penerbangan pergi dan balik (Kuala Lumpur-Langkawi-Kuala Lumpur) untuk 4 orang, kos penuh adalah hanya RM332. Cukup murah kan naik kapal terbang untuk ke Langkawi. Siapa tak nak harga tiket Airasia yang murahkan?

5 comments:

Abam Kie said...

kena bijak cari tarikh sesuai...thanks

HeNRieTTa JoSe said...

ooo...bleh tgk utk sbulan...wah bestnye...thanks for the tips...bleh larr nnti survey utk hujung thun...

Unknown said...

dah penah buat dah, best sebab kita boleh tau n pilih tarikh yang time tiket murah tu.. tapi x book pon, saje test.. inshaa Allah satu hari nanti akan guna jugak.. hihi

Unknown said...

Eza dah try tips ni. Memang sangat membantu :D Thumbs up! ^^

Farra Da Smiley said...

tips ni mmg sgt berguna! jemput tgk blog kebetulan saya pon tulis tips2 nak book tiket AA eheheh :)